Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila

Publicerad 2011-01-24 18:38:00 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Honi ville se lila. Det blir alltså en sminkning i lila och rosa idag, och bruna kontaktlinser. Ögonskuggorna är Flamenco från MUS och så Play i rosa från Makeupcosmetics och March, en lilaskiftande highlighter som också är från Makeupcosmetics.

GOSH! stiftskugga som bas och mörkblå kajal som ram runt ögat. Det är MUS Deep Blue Sea som jag använt, en av mina favoriter! Därefter Flamenco på ögonlocket och uttonad i March upp på brynbenet. För att få lite värme eller färg eller vad ni vill, så sveptes rosa Play över hela ögonlocket och upp en bit på brynbenskammen. Flamenco ovanpå den blå kajalen under ögat. Mascara och brynskugga.  


Kommentarer

Postat av: Jasmine
Publicerad 2011-01-24 20:31:51

Snyggt! :D

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-01-24 20:38:01

Så fint! Jag lyckas aldrig få till så snygg ögon make. Blir avis :)

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-01-24 21:43:25

Snyggt :)

Gillar lila make men är för feg för att använda det :/ eller så har jag inte lärt mig få det snyggt än... :s

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-24 22:09:16

Jasmine! Tack!



Nailspotting! Tack!



Ingela! Lila är smickrande för de flesta tycker jag. En mjuk och fin färg.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-24 22:26:38

Vilka vackra och mjuka toner, underbart fint :) När jag kör med lila är det alltid knall-lila men jag skulle kanske prova med lite mjukare lila och se hur det ser ut på mig!

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-25 00:06:59

Härligt med lila! Har kollat in alla dina härliga nagelinlägg, måste säga att jag tokälskar alla dina bilder på de där du lagt Nubars glitterlack ton i ton, du fattar vilka jag menar... urläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-25 05:52:25

Honi! Ja, ibland vill man ju vara mjuk och ibland mer poppig.



Marina! Tack!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-25 10:48:22

Superfint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-25 11:24:37

Vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-25 19:04:13

Kerstin! Tack!



Sminkjante! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela