Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Last Call, Rockstar och Black Hawk

Publicerad 2011-01-27 20:40:11 i Emmas FOTD 2011,

Sminkan säger att det är dags för mig att visa smink, så jag gräver lite i arkivet. Här är en sminkning som jag hade när jag och mina kompisar var och såg Änglagård 3 i mellandagarna. Sminket var ganska fint faktiskt, tyvärr blev det ganska kasst på bild.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Love That Beige

Ögonskuggor: Urban Decay Last Call, Rockstar och Mist Black Hawk

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: Make Up Store Nude



Basen är Gosh Love That Beige och ovanpå den ligger Last Call i inre ögonvrån , Rockstar i mitten och Black Hawk i yttre ögonvrån. Resten är precis som vanligt så det säger jag inte så mycket om. Som sagt det var fint i verkligheten men på bild tycker jag att det ser lite kladdigt ut.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-27 20:57:13

Jättefint! Jag gillar det! En lite mörkare look är alltid trevligt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-27 21:50:03

Kanonfint! Rockstar är en av min favvisar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-27 22:39:11

Sminkan: tack. ja kanske det...



kerstin: Tack så mkt. Ja Rockstar är fin. Tror det är en av skuggorna jag använt mest ur BoS III.

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-28 01:18:24

men det ser ju supertjusigt ut tycker jag, inte alls kladdigt. Du är alltid tjusig!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-01-28 11:17:29

Vacker som alltid! :) Jag gillar färgkombinationen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-29 11:35:36

Martina: Jag tror det är att bilderna är lite mörka, kladdigt är kanske fel beskrivning. Tack så mkt:)



Zizzie: åh tack, vad snäll du är!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-29 15:14:24

Riktigt vackert, jag gillar färgerna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-30 23:19:38

roxcat: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela