Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Graffiti Nails Latte Queen

Publicerad 2011-01-29 16:27:18 i Naglar - crackle,


Jag köpte i veckan de fyra nya Graffitilacken från IsaDora. Jag började med att prova det i beige, Latte Queen. Det är en färg som verkligen påminner om en kaffe latte så namnet är välvalt.


Snabbt, snabbt målade jag tre lager för att det inte skulle bli strimmigt utan brytas upp i de större sprickorna som jag tycker är attraktivare. Det torkar oerhört snabbt och för att kunna kontrollera det på penseln så kan jag inte ha för mycket lack åt gången så det får bli blixtfart när jag målar på det. Det torkar matt och äter överlack som ett glitterlack ibland kan göra, tre lager överlack är det här. Jag tycker de nya färgerna som kommit är mer användbara än höstens ur ett mer "vuxet" perspektiv men de  i höstas var klart roligare. Sen är det ju så att man rätt sällan plockar fram sina crackle-lack. Jag har använt mina en gång var hittills. Det är roligt att ha dem men sällan man vill bära dem, liksom. Vi får se om det blir ändring på det nu. Alla fall är det ett brunt lack under graffitilacket, MAC Style Clan som jag ville piffa till lite på dag två.

Kommentarer

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2011-01-29 16:56:27

Hihi, exakt detta köpte jag idag:)kul. Mitt första crackle lack så det ska bli spännande att testa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-29 16:57:19

Nail Polish Junkie! Ja, det bllir spännande att höra!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-29 18:18:40

Fin kombo!

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-01-29 18:50:20

Den här omgången är definitivt mer bärbar, men kanske inte riktigt lika kul.

Jag passar på att plocka fram nåt krackelack eller annat effektlack när jag vill förlänga manikyren nån dag för att jag inte hinner lacka om eller så. Får för mig att de kommer till användning liiite oftare då.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-29 20:46:50

Kerstin! ja, rätt traditionell.



Helena! Ja, jag tror också man kan göra så för att få fram dem oftare men jag lackar om så pass ofta att det inte alltid blir en dag två. ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-30 00:01:45

Jag äger inget cracklelack (än) Vill så gärna ha ett svart. Tyckerde svarta cracklelacken är helt

klart snyggast.

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-01-30 00:21:38

Jag vet inte riktigt om de nya graffitilacken är riktigt lika bärbara ur min synvinkel. :) De är lite för snälla. :D Däremot stod jag och drägglade över Depends crackle idag. Hade tyvärr inte just den plånboken på mig då. :D

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-30 10:22:51

Det här ser väldigt mjukt och fint ut!

Jag har faktiskt hoppat över de nya färgerna hittills, jag tror jag nöjer mig med mitt gröna och svarta med tanke på hur sällan jag använder dem. Sedan råkade jag ju iofs köpa ett par från Depend också bara för att testa.. =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-30 10:49:26

Sanna! Ja, de svarta är väl mest användbara men det är roligt med alla färger nu tycker jag.



Karusell! De var helt klart roligare förra gången!



Roxcat! Jag vill ha det röda från Depend!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela