Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Illamasqua Hectic

Publicerad 2011-01-18 05:58:00 i Naglar i grönt,


Hectic är mitt första lack från Illamasqua. Jag såg det först hos LipGloss Bitch och älskade det men det dröjde alltså tills nu innan jag slog till. Jag har en del lack som kanske kan anses påminna om det, bland annat RBL No More War och Alessandrolacket med bara en tråkig siffra.


Hectic är bättre än båda de andra när det kommer till lackegenskaper. Snyggare också! Helt klart är detta vinnaren av dem! Snygg glans, bra torktid, tre lager. Jag upplevde inga problem vid lackningen, inga bubblor (som RBL) inga uppdragna kanter (som Alessandro) utan en helt normal lackning av det behagligare slaget. Bra gjort, Illamasqua! Hectic köptes på rean, vilket var ännu ett plus på dess konto, och om du gillar den här sortens gröna lack så rekomenderar jag ett köp!

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-18 09:44:23

Nä, det där är ingen färg för Ninni inte... sorry. Får mig tyvärr att tänka på fågelbajs, fniss. :-)

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2011-01-18 10:59:36

Ja, visst är det en underbar färg! Jag är väldigt förtjust i Illamasquas lack överlag, men man får ju passa på när det är rea.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-01-18 11:01:05

Åh träskgrön! I like :)

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-18 12:45:16

Jag gillar ju grönt i de flesta former men...just den här typen är jag inte så förtjust i. No More War t. ex har aldrig lockat mig. Den är för brungulgrön på någe vis.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-18 17:14:38

skitsnyggt!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-18 19:37:25

Nja, det är lite för mycket gult i det tycker jag nog.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-18 20:48:40

Ninni! Vad har du sett för exotiskt bajs? ;D



Helena! Den är superläcker och jag hoppas de båda andra jag köpte håller samma klass!



NilsByBellan! Yes!!



Pamsan! Ja, jag förstår hur du menar. Men det här är ju snyggare än No More War, eller hur?



Sanna! Jaaaa!



Maja! Det är ju intressant och roligt alla fall!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-19 09:48:01

Har lite småsvårt att bestämma om jag tycker att den är fina eller inte. Hade samma känsla inför den shrekgröna färgen i våras men den föll jag för så fort den var på naglarna. Blir sugen på detta lack faktiskt. Onekligen unikt och roligt!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-19 10:09:09

Jaaa, det är faktiskt mycket snyggare än No More War. Men...fortf ingen favorit.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-19 18:48:51

Lina! Man måste ju prova! ;D



Pamsan! Hahaha, det kommer med tiden... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela