Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönsvart nyårssminkning

Publicerad 2011-01-02 22:44:33 i Emmas FOTD 2011,

Just nu visas det vackra nyårssminkningar till höger och vänster och jag vill såklart inte vara sämre så jag tänkte att jag skulle lägga ut min egen nyårssminkning. Detta nyår satsade jag på en mörkgrön, nästan svart sotning, tillsammans med lösögonfransar och lite strass. Jag sminkar mig ju visserligen lika ofta fortfarande, men det är sällan jag öser på så mycket smink, så jag kände mig väldigt sminkad. Borde nog ösa på mer smink lite oftare, känns som om det krävs vana att se sig själv med så mycket smink, jag tyckte jag såg lite konstig ut faktiskt;)

Hyn

Foundation: Bare Minerals Golden Fair

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer ”i ansiktet”: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Mist Color Vibration Black Hawk och MAC Humid

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Strasstenar: Köpta på ebay

Läppar

Läppstift: Make Up Store Nude


Sminket är inte så märkvärdigt, men eftersom jag var ringrostig med sotandet så tog det hundra år att göra ändå. Jag grundade med Shadow Insurance och applicerade därefter mörkröna Black Hawk över hela ögonlocket, möjligtvis lämnade jag lite i inre ögonvrån, och en bit upp över globlinjen. Sen hade jag en idé om att jag skulle göra kanten mjukare med Humid och dessutom få en lite grönare sminkning på så sätt. Det var här det började märkas att det var länge sen jag gjorde en sån här sminkning och helt plötsligt hade jag grön skugga farligt nära ögonbrynet. Inte bra. Många tops och en hel del frenetiskt gnuggande senare så såg sminket helt okej ut, men när jag insåg mitt misstag tvivlade jag på att det skulle gå att reparera. Efter att Black Hawk och Humid var på plats applicerade jag highlighter som jag suddade ihop med de andra skuggorna och så målade jag eyeliner, kajal, mascara och rouge, limmade dig lösögonfransar och strasstenar och glömde som kronan på verket läppstiftet. Jag insåg missen efter att jag hade fotat ansiktsbilderna, men då var det fullt med folk som lagade mat i vårt kök och jag orkade inte fota en gång till.


Sen har jag lovat Sminkan en helfigurbild för hon ville se min klänning, så det kastar jag också med. Den bilden har jag läppstift på för övrigt. Hoppas att ni alla hade ett riktigt trevligt nyår, det hade jag. Nu är det tillbaka till vardagen som gäller, imorgon ska jag jobba igen. Men men, det är ju snart en ny helg så att jobba tre dagar ska jag nog kunna klara av, även om det känns lite motigt just nu. För att inte tala om att det känns ensamt. Jag har varit omgiven av folk i 1,5 vecka och nu sitter jag ensam i min lägenhet i Kalmar. Ifall ni tycker att det låter som om jag tycker synd om mig själv så är det för att jag gör det. Som tur är brukar tiden gå fort och med lite tur så kommer Erik hit på onsdag eller torsdag. Tills dess ska jag roa mig med jobb, ridning och att läsa en eller annan bok.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-02 22:52:02

Både klänning och smink är helt fantastiskt fint! Du var strålande vacker!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-02 23:25:29

Vad fin du var, och vilken vacker klänning! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-02 23:29:02

Sminkan: Vad roligt att du tycker det, tack så mkt raring:)



Honi: tack så mkt:)

Postat av: helena
Publicerad 2011-01-03 01:42:52

Fint med den mörkgröna sotningen, och vilken söt klänning!

Postat av: Marianne
Publicerad 2011-01-03 07:39:15

Jättevackert, person smink och klänning! Mycket fint halsband, fast det brukar du ju ha när jag tänker efter....

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-01-03 10:21:49

Vackert Emma! :)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2011-01-03 10:49:14

Fin sminkning och en väldigt vacker klänning!

Och har man en häst till hands kan man väl aldrig känna sig ensam? :)

Min kärlek till hästar försvinner aldrig, men jag har inte ridit sedan 1991/1992 då jag förvärrade en gammal skada i fotleden. Länge drömde jag om att kunna börja rida igen, men det hoppet har jag gett upp nu, pga många anledningar. Men smärtan finns alltid kvar, så jag undviker hellre hästar till 100%, det är för smärtsamt.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-03 11:46:42

Jättefint smink och underbar klänning! Och du är så otroligt vacker i dig själv också.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-03 12:24:17

fantastisk fint!

Gott nytt år! <3

Postat av: CC
Publicerad 2011-01-03 12:41:22

Vilken nyårspingla :) Gott nytt år till dig Emma!

Postat av: Helena / LipGloss Bitch
Publicerad 2011-01-03 17:13:16

Å så fin du är!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-03 19:06:40

Du ser superglamorös ut! Klänningen är jättesnygg och sminkningen magisk!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-04 13:31:25

Men jösses vilken kalaspingla! Superfin klänning och sminkning!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-01-04 14:12:23

Åh, vad vacker du är! Hela nyårsstassen var ju perfekt. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-04 14:40:19

Så fantastiskt fint Emma! Klänningen är också smashing!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-05 22:19:49

helena: Tack så mkt:)



Marianne: Åh tack, vad snäll du är! Vad bra:) Jag tycker ju det iaf, men det är väl självklart:) Jag gillar smycken...



Zizzie: Tack så mkt:)



Linda Johansson: Tack! Haha, ja beror väl på. När jag kom hem till min tomma lägenhet i söndags kändes det ekande tomt och ensamt, då hjälpte inte Nobban så mkt. Men hade hon varit i min lägenhet hade jag nog inte känt så;) Annars är det jätteskönt att ha hästen här, hon fyller ju verkligen upp fritiden och gör den meningsfull. Stackars dig som inte kan rida längre, vore hemskt att inte kunna hålla på med hästar. Eller ja, med Noblezze egentligen. Jag har haft henne i elva år snart och ju träffat henne nästan varje dag under den tiden. Kan inte föreställa mig hur livet skulle vara utan henne. Hemska tanke...



Maja: Åh tack snälla söta, vad glad jag blir!



Sanna: Tack snälla Sanna! och tack detsamma:)



CC: Tack och tack detsamma!



Helena / LipGloss Bitch: Tack så mkt snälla du:)



Nailtastic: Tack så mkt, vilket beröm:)



Ninni: Oj. Wow, tack:)



Pamsan: Åh vad snäll du är, tack så jättemkt!



kerstin: Tack så mkt snälla gulliga Kerstin. Tycker väldigt mycket om den och så tror jag den kommer funka lika bra i sommar som nu...

Postat av: ewe
Publicerad 2011-02-25 16:50:53

Riktigt vackert Emma! Både sminkningen och klänningen!:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela