Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönskimrande

Publicerad 2011-01-25 19:12:00 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Dagens skuggor är från Coastal Scents Hot Pot-serie. Det är en ljus, skimrande silvergrön, en matt mellangrön och så en beigevit highlighter. Som ram runt ögat är det MUS kajalpenna Green Card. Basen är GOSH! Love that Beige. En väldigt klassisk treskugge-sminkning med den mörka skuggan i globlinjen och i ett yttre v, den ljusa gröna på ögonlocket och så highlighter under brynet.

Jag älskar gröna skuggor till bruna linser. Det är så vackert som kombination. Grönt till bruna ögon slår nästan blått.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-25 19:58:49

Superfint! grönskimrande är ungefär så bra det kan bli om du frågar mig:)

Postat av: Ingela
Publicerad 2011-01-25 21:32:41

Grönt är skönt ;)

Använder oftast grönt själv, slipper dock färgade linser... Ville ha blå linser men tyvärr har jag för mörka ögon för att det ska se bra ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-25 22:33:12

Emma! Ja, grönt är alltid fint!



Ingela! Jag har alltid velat vara brunögd men på ett sätt är grå ögon bra för jag kan ju ha vilken färg som helst med linsernas hjälp!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-26 09:27:21

Längtar efter våren när jag ser sminkningen. Grönska!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-26 17:58:15

Sminkjante! ja, det är dags för vår nu...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-26 19:12:38

Alltid lika fint!

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-01-26 19:36:43

Jag diggar grönt... Var köper du förresten dina färgade linser? Är lite sugen på att testa ^-^



Jag oxå vill tipsa om tävlingen som pågår på min blogg, där vinsten är en Personlig Almanacka! :)

http://www.iloveto.se/2011/01/tavling-vinn-en-personlig-almanacka/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-26 19:39:44

Kerstin! Tack!



Marika! Jag köper dem hos min optiker och rekomenderar verkligen inte att man köper linser utan att ha dem utprovade av optiker då alla inte kan ha linser av alla typer. Ögats kurvatur ser olika ut och vi har olika diameter på iris med mera. Jag kan t.ex inte ha alla linser då mina ögon har lite tårvätska och om jag har linser för många timmar får mina ögon syrebrist. Så gå till optikern och prova ut så det inte blir problem i framtiden.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-27 09:50:55

Så vackert! Är den ljusgröna skuggan S01?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-27 17:58:33

Roxcat! Det kan det nog vara men jag minns faktiskt inte.

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-01-28 19:21:55

Bra tips, Sminkan! :) Det har du rätt i


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela