Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gröna timmar

Publicerad 2011-01-06 09:09:00 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Visst är det dags för något grönt nu! Jag är svag för grönt, både på naglar och ögonlock så här kommer en grön look. GOSH! stiftskugga som bas och ögonskuggor från Brite Bird (mörkgröna Hours) och Coastal Scents (limegrön och krämbeige).

Jag började med basen, så klart, och en ram runt ögat av Tigis gröna kajalpenna. Därefter använde jag Hours i globlinjen och över pennan. Jag drog ut den långt mot tinningen och blendade den in i highlightern. Lite limegrönt på ögonlocket för att få de bruna linserna att poppa. Mascara, brynskugga...

Jag är verkligen förtjust i gröna ögonskuggor till bruna ögon. Det måste vara den perfekta kombinationen! I och för sig är gröna ögonskuggor snygga på alla, alltid! ;D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-06 10:36:09

Verkligen jättefint! Alessandrolacket likaså. Grönt är bäst :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-06 13:05:11

Mums. Du vet att jag älskar grönt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-06 15:25:36

Kerstin! Så klart! :D



Sminkjante! Vem älskar inte grönt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-06 22:06:17

Så vackra gröna färger! och snyggt mot den vita highlightern...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-06 22:27:05

Emma! Ja, det blev rätt fint ihop faktiskt!

Postat av: husmodern
Publicerad 2011-01-07 09:42:34

Wow! Vilka fina toningar, jag gillar färgerna jättemycket. Fint oxå att det här och nästa inlägg matchade!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-07 10:58:07

vackert

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-07 12:04:55

husmodern! Ja, det var därför jag slängde ut den gamla swatchen. Tyckte det blev ett fint färgtema!



Sanna! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela