Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En slags vit katt

Publicerad 2011-01-10 05:34:00 i Boktema 2011,

När vi bestämde oss för att börja med boktemat på nytt så började min hjärna jobba på högvarv. Vad hitta på till White Cat? Boktemat ska ju gärna kännas lite extra och jag var inte så sugen på att tejpa fast päls i ansiktet. Sen kom jag på att det finns ju många slags vita katter, en variant är ju snöleoparden. Jag gjorde ju en tolkning av Stelmaria, en snöloeopard när vi hade Guldkompassen som tema. När jag tolkade Stelmaria ville jag dock hellre göra en leopardsminkning i klassiska leopardfärger, alltså finns det ingen snöleopard här i bloggen och därför får min vita katt gestaltas av en snöleopard. Eller i alla fall en snöleopardsminkning.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Foundation Sunshine

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer ”i ansiktet”: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Moon River

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: L'Oreal Color Appeal Platinum Real Silver

Highlighter: Overall Beauty Sanctified Snow

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero och MAC Feline

Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner Black

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Leopardfläckar: Make Up Store Cake Eyeliner Black och MAC Knight Divine

Läppar

Läppstift: Make Up Store Nude



Min snöleopard fick en silverfärgad basfärg på pälsen med Real Silver från L'oreal. Highlighter fick Sanctified Snow vara, tyckte det passade bra på en snöleopard. Sen målade jag eyeliner och kajal och så som vanligt, eyelinern blev asful, men men, sånt som händer. Sen gav jag mig på leopardfläckarna. Jag målade kanterna med en smal eyelinerpensel och fyllde i lite i mitten med en lite bredare pensel. Det är ganska kul att göra leopardfläckar faktiskt. Så pass att jag funderar på att göra en leopardsminkning på lördag när jag ska gå på tjejmiddag. Förutom leopardfläckarna är sminket inget konstigt, ni vet mascara, lösögonfransar rouge och läppstift. Blev väl rätt okej tycker jag. Framför allt känns det roligt att vi är igång med boktemat igen!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-10 09:11:00

Snyggt. Kul att bokmåndagen är tillbaka igen.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-10 09:32:06

Ljuvligt fint!

Postat av: Marika
Publicerad 2011-01-10 11:40:19

Läckert! :-)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2011-01-10 14:16:08

oooh snyggt!! :D älskar leopard

Postat av: Anki
Publicerad 2011-01-10 17:04:47

Hurra för boktemat! Kul med en snöleopard, när jag nyss tittat på just sådana i Planet Earth.

Snygg sminkning, väldigt bärbar i verkliga livet också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-10 17:46:02

En oerhört snygg sminkning! Skimret i silvret är vackert, fläckarna på pricken fniss och du är så vacker! Älskar översta bilden! Alla bilderna är väldigt bra, faktiskt, och du har överträffat dig själv igen tycker jag! Ser inget fel på eyelinern heller. Applåderar och gör vågen

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-01-10 21:05:37

Lovely :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-10 21:17:41

Så fint, jag älskar leopardfläckar =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-10 22:18:39

Sminkjante: Tack! Ja det tycker jag med:)



Kerstin: Tack så mkt:)



Marika: Tack!



Vanessa: Tack raring:) Ja det är lite kul:)



Anki: Åh tack, vad roligt att du gillar boktemat! Åh, det var ju himla passande:)



Sminkan: Tack så mkt. Haha, du är rolig du;) Nej eyelinern är ful, men fläckarna blev rätt fina...



Nicole: Tack!



roxcat: Tack så mkt!

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-10 23:42:34

Vad läckert med leopardfläckarna, det måste ha tagit en stund? Snyggt glow du har i ansiktet - är det foundationen som gör det?

Postat av: Bella
Publicerad 2011-01-11 14:21:52

Jättefint! Titta på filmen Black Swan med Natalie Portman. Skulle du kunna göra hennes sminkning som vita svanen?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-11 20:07:00

Linda: tack så mkt. Äsch, det går rätt fort, man behöver inte va så noggrann. Nope, den är rätt matt faktiskt. Jag har ju mineralizeblush på kinderna, det är skimrigt. Sen är min hy så torr, jag dränker den i morotskräm från färg och förändring, kan nog va den, den är lite glowig.



Bella: Tack så mkt! Jag vill gärna se den filmen, ska spana in vad det är för sminkning du menar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela