Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En Beauty 3:a om nödvändiga inköp

Publicerad 2011-01-07 18:49:57 i Veckans bloggtema,

Här kommer den senaste av LipGloss Bitch utmaningar i serien Beauty 3:or. Den fråga hon ställer idag är vad måste vi fylla på i förråden. Jag fyllde på rätt ordentligt nu när jag hade jullov. Köpte mängder av body butters, deos, schampoo och balsam. Och handkrämer. Men jag yrade ju igår om att jag saknar en av favorithandkrämerna, och den måste jag faktiskt köpa en ny av. Den är perfekt för mig, speciellt som man med den kan smörja in händerna nästan genast efter att man lackat naglarna utan att sabba manikyren.

1. Det första jag ska köpa när jag kommer iväg till stan är alltså ACO Rich Care Hand Cream med Canola Oil&Q10

2. Nagellacksremover. Jag bunkrade upp med så himla mycket nu efter jul när jag hade möjlighet att åka med pappas bil till alla spännande ställen jag aldrig kan gå till annars, ÖoB, Rusta, Lidl... I vanliga fall köper jag ju på mig en 20 stycken av Lidls remover men det glömde jag. Skit. Jag hade slut redan före jul på denna stapelvara så jag har nu någon liten slatt av H&M blå remover och Depends dip in-burk men inget annat. Kris och katastrof! Jag behöver verkligen få tag på Lidls remover. Får nog försöka ta en sväng och bunkra.

3. Seche Vite är min favorit när det gäller överlack. Jag köper refillflaskor av den men refillen är slut nu. Måste alltså ut på eBay och jaga fatt i en flaska. Jag såg till att beställa några småflaskor av den och Redi från 8ty8 nu senast men Tom brukar inte tycka om att skicka refillflaskorna för då ökar portokostnaden för mig eftersom det blir kartong och inte kuvert. Det kan alltså löna sig att hitta en på eBay istället. Alla ni som gör av med överlack i massor, så som jag, kolla om era favoriter finns i refill. Det blir mycket billigare så och så har man ju överlack hemma länge och behöver inte slänga med en flaska i varje nagellacksbeställning.

En refillflaska innehåller 118 ml, en "vanlig" flaska 14 ml, så betalar man knappa 200 kronor för refillen inklusive frakt, vilket är ungefär vad det går på om man eBay-handlar, så kostar varje flaska Seche Vite ca 20 kronor. I refillpaketet ingår dels en refillflaska och dels en vanlig flaska som, när den är tom, fylls på med refillen.

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-01-07 19:44:01

Lidls remover är grym, skulle behöva köpa en flaska jag med, bor 5 min bort som tur är! :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-07 20:01:29

Den där handkrämen är jättebra! Borde nog ta och köpa en tub av den snart, istället för Oliva-krämen jag alltid köper. Jag har nyss köpt på mig två flaskor av Lidls remover, har inte testat den än men alla verkar ju tycka att den är bra så det blir kul att testa. Seche Vite behöver jag också köpa en ny flaska av snart. Ska nog göra som du och leta efter en refillflaska på Ebay, jag gör åt en sådan där liten flaska ganska fort annars.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-07 21:00:58

Fräsigt med refillflaskan! Är det helt enkelt en jätteflaska som man fyller på med?

Postat av: Emma
Publicerad 2011-01-07 21:36:17

Jag ville bara tipsa om att du kan beställa refillflaskorna från Transdesign, ryms i en small flat rate box. Sist beställde jag en stor Seche Vite refill, en 15 ml Seche Vite och en 59 ml flaska med Seche Restore och allt det rymdes i en box.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-07 22:02:25

Josephine! 5 minuter låter lagom!



Maja! Ja, den handkrämen är superbra och funkar alltid!



Kerstin! Ja, det är den du ser på bilden, liggandes.



Emma! Jag vet, men jag beställer helst inte från TD om jag kan undvika det. De tar så lång tid, man åker så ofta på tull och jag tycker deras kundservice är rätt usel om man jämför med andras, men nu är det ju bara dem som har OPI så jag har tvingats börja handla från dem igen, efter över två års bojkott.

Postat av: Emma
Publicerad 2011-01-07 22:27:18

Oj! Jag som har sån bra erfarenhet av TD. Fast jag har bara gjort ca 3-4 beställningar så det är inte direkt det största urvalet att göra bedömning på men alla leveranser har kommit inom en vecka och när jag inte fattade hur jag skulle betala med paypal fick jag väldigt bra hjälp. Och har inte råkat ut för tull alls. Hoppas du får bättre erfarenhet av dem nu då! =)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-07 22:55:08

Jag älskar också den där handkrämen, köpte en ny tub i dag faktiskt! :-) Och jag har aldrig tänkt på att man kan köpa refillflaskor, vore ju klart roligare att slippa beställa överlack så pass ofta som jag ändå gör i dag.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-01-07 23:15:02

Ja titta :) där är den ju! Handkrämen alltså. Den är förbaskat bra måste jag säga. Jag har hört mycket positivt om Lidls remover, tyvärr har jag en 10mils resa dit så det blir inte riktigt ekonomiskt försvarbart. Haha. Jag blandar faktiskt ihop min egen remover, ska visa receptet på bloggen nån dag :D!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-07 23:23:09

Emma! Nja, jag har haft tur med kanske två sändningar av sex. Åkt på tull tre gånger och leveranstider på mellan tre och fyra veckor. Och bekräftelsen på ordern brukar komma efter paketet kommit fram...



Nailtastic! Ja, det är smidigt med refill. Man får med en vanlig flaska i paketet och så refillen på 118 ml.



NailsbyBellan! JA, den är jättejättebra! Älskar den! OCh vad spännande med egen remover!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-08 00:47:49

Visste inte det fanns refill, vad smart! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-08 09:37:28

Honi! refill är fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-08 10:53:54

Fokus på händer och naglar alltså. Låter bra...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-08 14:21:29

Emma! vad annars? :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela