Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Diva Shrouded in Gold

Publicerad 2011-01-20 19:36:33 i Emmas FOTD 2011,

Här kommer min lördagssminkning i guld och vinrödlila. Min kompis hade tjejmiddag och då är det alltid kul att göra sig lite fin tycker jag. Jag gillar det här sminket, men det hade varit önnu finare med en diskret fransrad. Dessvärre rann tiden iväg, jag tillbringade för lång tid med att läsa harry Potter för min älskling och prioriterade därför plattången framför lösögonfransar.

Hyn

Foundation: Everyday Minerals Intensive Foundation Fawn

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW20

Concealer på ojämnheter: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Blush love Thing

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded in Gold och Make Up Store Micro Shadow Diva

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppstift: MAC Slimshine Bare



På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Shrouded in Gold på inre halvan av ögonlocket och Diva på den yttre. Diva har jag även applicerat i globlinjen. Kanterna har suddats lite och så har jag applicerat highlighter, eyeliner, kajal, mascara, rouge och läppstift.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-20 19:40:05

Vilken vacker sminkning! Du ser drottninglik ut! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-20 19:40:44

Nailtastic: Åh tack, tycker du? Vad kul. Och vad snällt:)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-20 20:14:26

Väldigt väldigt vackert :) Lite höstiga nyanser men det känns vårigt.

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2011-01-20 20:19:52

Guld och rött, vilken höjdare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-20 20:31:52

Verkligen tjusigt! Jag saknar inga fransar här, tycker det blev fantastiskt precis som det är! Underbara färger!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-20 20:43:11

Härligt! Som sammet.

Postat av: Linda
Publicerad 2011-01-20 21:43:45

Guld och vinrött är ett sällsynt inslag bland sminkningar på nätet, fantasifullt val och resultatet blev jättefint. Jag håller med Sminkan inte saknar man några lösögonfransar.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-20 22:18:09

helt underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-20 22:48:44

Honi: tack:) ja, lite höstiga färger är det allt.



Viola: tack så mkt:)



Sminkan: Tack! Nej, kanske inte saknar precis, men det hade inte gjort det hela sämre:)



Ninni: Åh tack:)



Linda: Tack! Ja, det är det kanske. Okej, vad bra:)



Sanna: tack raring:)

Postat av: JessicaViberg
Publicerad 2011-01-20 23:00:54

fy farao vad snyggt!!!

och likaså den mörkblåa sminkningen nedan...:)

Postat av: Marina
Publicerad 2011-01-21 00:06:04

åh vilken helt underbar färgkombo! Du är så himla tjusig!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-21 10:42:11

Vackert!

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-01-21 12:08:35

Oh my, det här var tjusigt som bara den! Jag ÄLSKAR hur du har blendat ihop skuggorna så att det nästan ser marmorerat eller duochrome ut i kanterna. Mycket bra jobbat!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-21 12:24:36

Jättetjusigt! Färgerna är så harmoniska och varma tillsammans.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-01-21 12:33:35

Åååh! Vackert Emma! :D

Postat av: Maja
Publicerad 2011-01-21 17:16:38

Supervackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-22 09:20:22

JessicaViberg: Åh tack, vad roligt att du gillar!



Marina: tack så mkt snälla du:) Jag gillar med kombon och är såklart glad om jag är tjusig;)



Kerstin: Tack!



Isabell: Tack söta rara du! Oj, gör det? Vad fantastisk jag är:D Nej allvarligt, har inte tänkt på att det ser marmorerat ut, men det gör det kanske:)



sminkjante: Tack! Ja jag tycker med färgerna passade bra tillsammans. Gillar båda skuggorna väldigt mycket för sig också. Diva är en av mina äldstaMUS-produkter, har haft den sen början av 2000. Still going strong alltså.



Zizzie: Åh tack, vad snäll du är:)



Maja: Tusen tack!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2011-01-25 15:01:43

Kjempefin.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela