Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dark Soul x 2

Publicerad 2011-01-04 09:52:00 i Linslekskategorin,


Kommer ni ihåg linslekskategorin? Jag var ju ganska flitig förra vårvintern men sen avsomnade den kategorin trots att kontaktlinserna blivit väldigt vanliga här på bloggen. Ja, här kommer alla fall en liten linslek i svart och lila. Det var inte intentionen när jag började sminka mig att jag skulle plocka ur linserna, men när jag gjorde det passade jag på att ta ett par extra bilder. Men först "originalsminket" med de gröna kontaktlinserna.

Det är en grund av GOSH! stiftskugga och så har jag använt pigmenten Dark Soul, Entremauve och Mauvement från MAC. Dark Soul på ögonlocket och den har sedan kantats i globlinjen samt under ögat med Entremauve. Entremauve i sin tur har tonats ut i Mauvement på brynbenet och sedan har jag highlightat med Fair Lady från Brite Bird. Mascara och kajal i svart.

Jag vet inte varför men jag kände att de gröna linserna inte alls passade mig idag. Ut med dem alltså och så får ni bilder på min naturliga ögonfärg i det här sminket. Jag tycker hela looken blev mycket snyggare! Svalare men också livfullare. Men en annan dag kommer jag tycka annorlunda. Det är bra på det viset med linser, de kan ju tas på och av efter behag! 

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-01-04 11:32:37

Jättevackert, och jag tycker det passar både med och utan linserna! Önskar jag kunde leka med linser också, kan tyvärr inte ha det längre..

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-01-04 13:13:33

Jag håller med dig tycker det blev mycket bättre i din riktiga ögonfärg!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-01-04 13:35:02

Kjempefin sminke! Jeg likte den også best uten linsene. :)

Skulle ønske jeg fikk til å legge sminke så fint som deg, har du laget noen tutorial (for newbies) noen gang? ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-04 14:43:03

Jättefint! Jag gillade båda linsfärgerna till.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-04 15:16:22

Så himla fint, jättevacker kombo med färgerna. Tror jag ska prova något liknande Sparar ner bilden till min inspirationsmapp!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-04 22:22:18

Roxcat! Jag är periodare på linser. Ibland använder jag det inte alls, ibland hela tiden.



Sminkjante! Ja, utan tvekan!



Solveig! Det ligger nog något i kategorin "Tutorials" men det är en kategori som jag ofta raderar inlägg i. Men något finns där alla fall.



Kerstin! Du menar så klart både linserna och min naturliga färg. ;D

Jag fördedrar utan tvekan min egen ögonfärg här.



Honi! Kul att du gillade det!



Postat av: Solveig
Publicerad 2011-01-05 05:57:29

Takk, sjekket ut tutorialen nå, og der var det mye fint! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-05 17:04:06

Solveig! Vad kul att höra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela