Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Beautiful Creatures tolkad av Sminkan

Publicerad 2011-01-31 08:31:00 i Boktema 2011,


Min tolkning av boken bygger på omslaget i svart och lila, samt ett vagt minne av att Lena Duchannes, den kvinnliga huvudpersonen, skulle ha gröna ögon. Det blev mer lila och mindre svart än jag hade tänkt men det gör väl ingenting. Glittret då? Jo, det är en sorts representation av de magiska krafter Lena besitter. Bland annat kan hon ju påverka vädret och framkalla stormar om jag inte helt rört ihop allt. Det är rätt länge sedan jag läste boken nämligen.

FACE Eye Fix som bas. Sen är det svart kajal som ram runt ögat och lite svart ögonskugga, Paula Dorfs Twilight, som ligger på yttre delen av ögonlocket. Den täcktes av Dream Purple från Makeupcosmetics som jag lagt från inre vrån över hela ögonlocket till mitten på brynbenet. Sen målade jag även under ögat. Highlightern är June, en vit med violett sken, som jag köpt från Makeupcosmetics. Slutligen blandade jag en lite prismatisk glittereyeliner med lila glitter från HOT och pressade över gonskuggan. Jag limmade fast mina Demi Whispies från Ardell som redan har en rand av guld efter att jag använt dem med guldglittereyeliner. Ja, jag borde rengjort dem men nej, jag orkade inte. Lite av den prismatiska glittereyelinern målades även under ögat. Ja, det var allt. Jag är ganska nöjd med min tolkning. Det är alltid roligt med lila och glitter.
Här kommer ett litet bildspam igen som visar sminket ännu en (onödig) gång. ;D

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-01-31 09:39:32

Jättefint! Väldigt vackert med guldet och glittret till det lila!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-01-31 10:06:05

Riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-31 10:12:36

Så härlig och partysnygg sminkning! Fantastiskt fin lila och jag älskar att du har fått den så intensiv. Fast det är dina sminkningar iofs nästan alltid...

Postat av: Stephy
Publicerad 2011-01-31 11:36:04

Otroligt vackert sminkan!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-01-31 11:53:57

wow!

Postat av: CC
Publicerad 2011-01-31 12:40:58

Härligt intensivt för en måndag :)

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-01-31 13:31:54

Fantastiskt vackert!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-01-31 13:56:10

Åh, den där är en av mina favoriter - jösses vad läcker!

Postat av: Line of beauty
Publicerad 2011-01-31 15:49:12

Inte gör det något att det blev mer lila än svart, det blev ju hur snyggt som helst. När glitter ligger kvar där det ska är det en fantastisk effekt som lyfter hela sminkningen och det gör det här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-31 17:08:30

Kerstin! Tack!



Lina! Tack!



Emma! Tack hjärtat! Jag är också nöjd!



Stephy! Tack! Och kul att se din signatur!



Sanna! Tack!



CC! Ja, men den gjordes i förväg. Inget smink idag. :D



NailsbyNoir! Tack!



Ninni! Ja, jag är också nöjd!



Line of beauty! Jag är väldigt nöjd själv. Hade jag velat hade jag kunnat göra den svartare men det ville jag inte. Det var mer innan jag sminkade som jag hade en bild av svärta med lila skimmer.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-01-31 17:15:55

Fantastiskt snyggt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-01-31 17:30:28

Men jisses sminkan, älskar denna sminkning!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-31 18:50:37

Otroligt vackert med glittret! Tycker det blev väldigt snyggt med den guldiga glittereyelinern också, även om den inte var planerad från början. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-01 05:46:42

Josephine! Tack!



Honi! Tack!



Nailtastic! Ja, jag är väldigt nöjd med resultatet jag också.:D

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-02-01 21:32:25

Helt fantastiskt snyggt. Wow. Vart får man tag i prismatisk eyeliner? Jag är ett eyelinerfan och alltid ute efter nya snygga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-01 21:48:06

Vikab! Tack! Och jag köpte min i ett set från eBay. Egyptian Queen heter märket, tror jag. Rosa korkar. Superbilliga!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-02 09:50:09

Så vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela