Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barry M Dusky Mauve (och Art Deco 145)

Publicerad 2011-01-04 16:09:00 i Naglar i lila,


Ett av de många arkivinläggen från 2010 kommer här. Det är Barry M Dusky Mauve som har legat i en låda och väntat rätt länge på att testas och sedan ytterligare några veckor på att publiceras. Att jag kom på att jag måste testa det berodde mycket på att fick jag ett Art Deco-lack från min kompis som varit i Tyskland som påminde om detta så mycket att jag var tvungen att åtminstone swatcha dem båda. Art Deco-lacket var sämre att måla med än Barry M men annars är de rätt likvärdiga. Ljuset var dock för dåligt för att jag skulle ge mig på en varannan-nagel-jämförelse.

En sorts brunlila bas (plommon kanske man kan kalla det?) är det och så finns ett svårfångat ljusare lila skimmer i lacken. Det kommer inte fram bra på naglarna i det usla ljuset men man ser det rätt bra i Art Deco-flaskan på bilden längst ner.

Båda lacken täcker med två lager och torkar normalt med Seche vite som överlack. Barry M har dock greppvänligare kork att hålla i, bättre pensel och är lättare att få att sprida ut sig jämnt över nageln. Jag önskar bilderna hade visat mer av den sanna färgupplevelsen, men det ser mest brunt ut tycker jag när jag ser på skärmen. Det är klart mer intressant att titta på i verkligheten då de lila dagrarna kommer fram i vissa ljus. Nedan ser ni förresten min fotoassistent Siri som kollar förhållandena för vår session på balkongen.

Och här är Art Deco-lacket. Väljer ni mellan dessa båda rekomenderar jag Barry M.


Kommentarer

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2011-01-04 16:25:11

Men å. Barry M lacket har jag trånat efter länge. Vart köpte du ditt? Jag bara MÅSTE ha det. Börjar nästan dreggla över datorna när jag ser dina bilder. Vill ha, vill ha, vill ha:)

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-01-04 18:12:03

Fast det här Barry M. är inte alls som Chiffon! Du vet, inte behöva och så .. Det var helt fantastiskt fint; tillräckligt mycket brungrå för att det lila inte skall ta över .. Underbart, underbart!!! Var köper man Barry M?



Kramar!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-01-04 18:13:49

Jag hittade det! På eBay för typ inga pengar alls. :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-01-04 18:46:51

Vilkens ursnygg färg!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-01-04 20:01:49

Båda påminner om Smokey Purple från Snowcrystal. Fina!

Postat av: Line of beauty
Publicerad 2011-01-04 20:14:33

Åh SÅ snyggt, perfekt grålila ton. Jag är lite besatt av just den färgen just nu.

Postat av: helena
Publicerad 2011-01-04 22:03:15

Sötaste fotoassistenten! Och för de som undrar så går det att beställa från barrym.com :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-04 22:26:30

Nail Polish Junkie! Enklast och billigast köper man Barry M från deras egen hemsida. :D



Miss Pussy! Man köper det från deras hemsida och webshop. www.barrym.com tror jag. Kan vara .uk också. Hitttade du det på ebay är det väl bra men vill du skaffa mer barry m är deras egen webshop suverän.



Josephine! Ja, den är helt okej.



Nailtastic! Och, har jag förstått, även om Paradoxal från Chanel. Men det kan jag inte svära på då jag inte har Chanel-lacket.



Line of Beauty! Ja, många verkar vara det.



Heena! Ja, visst är hon bedårande! Och ja, Barry M har en lysande webshop!



Postat av: helen - skönhetsbloggen
Publicerad 2011-01-04 23:30:14

Jäkla vilka glossiga naglar! fint :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-04 23:42:34

Helen! Ja, det är det. Bra nagellack och bra överlack! :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-01-05 10:22:35

Jättefint! vilka budgetfynd :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-05 17:03:27

Kerstin! Ja, kanske det. Jag vet inte exakt vad Art Deco-lacket kostademen nog var det en 50-lapp alla fall, så jag skulle inte kalla dem budget.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-01-05 22:43:15

Det här tycker jag var snyggt. är det en svampfärg? mer lila va? gillar den hur som helst. och fina bilder, måste va för att du hade en så bra assistent:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-01-06 09:05:08

Emma! Ingen svamp, mer ett lila med brunton. Väldigt fint.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela