Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Snövit med H&M Pure White

Publicerad 2011-02-11 14:17:21 i Naglar i vitt, nude, beige,


Hej allihop. Idag är jag ofrivilligt "ledig". Bussarna är inställda i Stockholm så jag kommer inte till jobbet. Jag vet inte ens om jag kommer ut genom porten för blåsten har piskat upp rejäla drivor här. Ute snöade det rätt friskt fram till lunch men nu har det slutat och himlen är blå igen. Bilderna är från förmiddagen då snöflingorna var som bomusstussar i storlek och allt var vitt, vitt, vitt. Även mina naglar.

Man kan inte se att det snöar, va? Men det var det jag skulle försöka fota. Allt var ett enda dis av snöflingor som dalade, eller snarare drev in med vinden.

Naglarna var alltså vita i morse. H&M Summer Nails-kollektion från förra året och färgen Pure White. Det är fyra små flaskor i  paketet som kostade 29.90 förra våren. Pure White är den första jag testar av dem och det är ett riktigt bra lack. Rent vitt är det, som ni ser, som snö. Det täcker med två lager och det torkar fort. Väldigt trevligt. Penseln är lätt att måla med och man har finfin kontroll på lacket så man slipper få en massa lack som pölar ut över nagelbanden. Bara den flaskan var alltså värd pengarna för hela setet! Hoppas H&M får in samma set i vår igen, förra året fanns det två olika färgställningar och så klart köpte jag bara det ena. Det vore kul om de utökade med fler roliga färgställningar också.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-11 17:24:44

Vilken fin vit! Den ser inte "tippexig" ut heller.

Postat av: Anna
Publicerad 2011-02-11 18:00:35

Det finns i två olika färgställningar på hm.com nu. Jag såg dem igår.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 18:00:50

Nailtastic! Nej, den är riktigt trevlig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 18:01:11

Anna! Tack för infon!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-11 18:46:53

Oj jag gillar vitt! Använder jäättemycket vitt som basfärg till glitter och konad å sånt! Det ser så krispigt och härligt ut för sig själv också!

Postat av: Lilly
Publicerad 2011-02-11 20:43:39

jätte fin nagellack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 21:11:30

Nailsbybellan! Jag gillar några vita lack men inte alla. Det här var himla fint faktiskt. Lika fint som china Glaze Snow men lättare att använda. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-11 21:11:47

Lilly! Det är det!

Postat av: Anki
Publicerad 2011-02-12 15:30:25

Snö?! Så tokigt. Här är det varmark sedan länge. Och idag tittar solen fram till och med. Fina bilder!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-02-12 20:15:24

Visst är de bra de där smålacken? Jag har använt det där till fransk nån gång, funkar bra även till det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-12 21:07:58

Anki! Tack! Och sol har vi med. Men snö, snö, snö...



Makeupoholic! Ja, det är de. Jag måste köpa fler set om jag hittar i butik. Fanns inte på min lokala butik nu alla fall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela