Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sephora by OPI Leaf Him at the Altar

Publicerad 2011-02-02 11:42:00 i Naglar i grönt,


Hittade miniflaskan med Leaf Him at the Altar på eBay och köpte den bums. Har länge velat ha det här lacket nämligen. Nu när jag har det så kan jag säga att den lilla flaskan nog kan räcka. Det är jättefint men blir inte en favorit bland de gröna. Jag tror alla fall att den känns som ett mellanlack efter att ha provat den en gång.


Fint skimmer. Något frostig känsla tycker jag dock, men jag har säkert fel för finish är inte min starka sida. Ganska ljus grön som jag uppfattar som en kall bas och guldskimmer som ger värme...

Tre lager, ganska tunna, men fortfarande en viss VNL. Skirt alltså. Inte så farligt att jag blir tokig men för mycket för att jag ska vara riktigt nöjd. Ett lager till hade fixat det men jag såg inte att det var VNL innan jag gick ut i solen. Torktiden är snabb.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-02 16:23:29

Jättesnyggt! Sephora by OPI är ofta riktigt snygga tycker jag, men det är synd att de är så dyra.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-02 18:02:53

Jag älskar Leaf Him At the Altar! Helt klart med bland mina topp 20 gröna favoriter i alla fall. :-)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-02 19:03:40

Har du fått en trasig flaska från 8ty8 någon gång? Skickar de nytt eller blir det krångel?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-02 19:40:52

Kerstin! Ja, det är synd också att de är så svårtillgängliga.



Nailtastic! Den är väldigt fin, det är den men jag vet inte om den är så fin... Kanske. Men det finns så många fina gröna.



Kajalen! Nej, jag har aldrig fått en trasig flaska. Vilken otur du verkar ha med dem. Trist...



kajalen!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-02 20:26:04

Ja. Så typiskt! Ett av lacken hade gått rakt av i halsen. Inget lack i flaskan men på de andra lacken...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 06:16:01

Kajalen! Tråkigt. Hoppas Tom skickar en ny flaska.

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-02-03 08:38:53

Detta var en suuuuper snygg färg!!!! Jag har varit en smygläsare ett tag nu och uppskattar verkligen alla nagellacken du/ni visar

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-03 17:21:40

Marie-Louise! Välkommen som kommentarsskrivare! Härligt om du uppskattar alla lacken jag häller över er. jag älskar nagellack och det blir många inlägg att visa...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-04 22:21:12

Jag har också varit lite sugen på det här lacket. fast ja jag vet inte, det känns inte så jättefantastiskt ändå...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-05 09:04:46

Emma! Nej, nu är det inte lika unikt som när det kom.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela