Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Simply Smash-ing

Publicerad 2011-02-13 08:00:00 i Naglar i grönt,


Eftersom jag igår visade min ruffian med den här som bas kan ni ju få se hela lacket i all dess prakt också. Simply Smashing är det första lacket i samarbetet mellan tennisstjärnan Serena Williams och OPI. Ett gnistrande tennisbollsfärgat foillack. Fantastiskt fint på alla swatcher jag sett. Det här lacket är rätt likt budgetfyndet Guppy #50 . Även Nfu Oh #71 finns ju som alternativ, men Guppy är billigast och absolut i samma klass som de båda dyrare alternativen.


Simply Smash-ing är skir. Fyra lager på bilderna och först då acceptabel täckning. Det är lite kärvt att måla med också. Flödet är inte sådär fantastiskt helt enkelt. Penseln är som vanligt en mardröm medan torktiden är okej. Det är ljuvligt i färgen, det är det, och det gnistrar så fint, men det skulle Guppy #50 också ha gjort om jag fotat den i solsken. Kanske kan man säga att Simply Smash-ing har lite grövre glitter och en lite mer "skitig" ton. Man borde fota dem i en sida-vid-sida egentligen... Kanske gör det och passar på att återuppliva min gamla serie med löjligt lika lack. :D
Bildspam!


Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-13 09:17:58

Blev inte så imponerad när jag såg Guppy#50 när du publicerade det. Men nu när jag tittade på det igen så gillar jag det skarpt. Av de här tre så är Guppy en vinnare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 11:56:39

Sminkjante! Jag har precis gjort en jämförelse mellan dem, men de ligger i kameran fortfarande.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-13 12:03:08

Det är ju skitsnyggt! Älskar den gulgröna färgen. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 12:08:11

Nailtastic! JA, det är skitsnyggt, faktiskt!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-13 12:14:29

Oj vad jag gillar Simply smashing! Jag trodde verkligen inte jag skulle gilla det överhuvudtaget, och det var jättenära att jag inte ens brydde mig om att köpa det! Men nu är jag såå glad att jag ändrade mig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 14:14:45

Nailsbybellan! Det här är grymt snyggt!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-02-13 15:34:18

Unngghhh, jeg er ikke noen fan av gule og grønne lakker, men denne er faktisk utrolig fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-13 15:42:35

Solveig! Den är verkligen smashing! ;D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-02-14 15:27:44

Förstod jag rätt, är #71 en dupe?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 18:07:19

Kajalen! Finns en jämförelse nu. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela