Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Reflection

Publicerad 2011-02-13 20:25:00 i Naglar - holografiska lack,


Mer rosa nagellack så här inför Alla Hjärtans Dag. Bäst att passa på att tömma lite ur arkivet. ;D
OPI DS Reflection är inte så himla spännande. Ett rosarött lack med prismatiskt glitter. Nubar Prize är läckrare ifall man vill ha den här typen av färg, tycker jag. Men det är ett himla bra lack om man tänker egenskaper. Två lager ger full täckning, det torkar fort och det har fin glans. Det här är kanske också aningens varmare i tonen än vad Prize är, men har mindre glitter.


Ja, så här ser det ut. Fint är det ju på sitt sätt men det känns tamt och lite tantigt på mig. För mycket smultron och för lite oumpf. Men perfekt om man behöver göra en snabbmanikyr och är sugen på rosa för det är verkligen enkelt och bra att måla med.

Vad tycker ni om Reflection? Är det något ni skulle kunna tänkas bära?

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-02-13 21:05:40

Fint men liknar annat jag har. och som du säger, man vill ha lite mer oumpf.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-13 21:22:14

Ja det ser fintfint ut, skulle visst kunna tänka mig. Vill ha ett rosa hololack. helst QT, men den har ju blivit rätt HTF. Har du några förslag på andra fina?

Postat av: åsa-li
Publicerad 2011-02-13 23:57:22

hej helt klart en färg jag kan tänka mig att bära. Jag har nubar Prize och tycker det är intressant och vackert men har bara använt det en gång så det är nog dags nu igen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 05:53:26

Anonym! Ja, mer oumpf hade varit bra.



Emma! Jag skulle inte kalla det här holo. Det är en aningens prismatiskt glitter i det men det är inte tillräckligt framträdande enligt mig för att kallas holo... QT har du tjatat om så länge att du banne mig får köpa den nu. :D



Åsa-Li! Nubar Prize är fin, det är den. Mycket finare än den här, tycker jag. Men den här är ju lite diskretare.

Postat av: junitjej
Publicerad 2011-02-14 06:23:56

Kanonfint nagellack!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-14 06:55:22

Jag gillar den rosa färgen, men holoeffekten hade gärna fått vara lite mer framträdande. Men jag skulle nog kunna tänka mig att äga det.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-14 16:54:18

Ah, jag håller helt med Nailtastic! Fint, men med mer holo hade det varit ännu bättre ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 18:06:13

Junitjej! JA, det är ju det på sitt sätt.



Nailtastic! Ja, mycket mer framträdande tycker jag. Lite "tantigt" eller omodernt på något vis.



Annie! JA, mycket, mycket mer.

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-02-14 20:44:13

Vet inte varför jag blev anonym förut. Men iaf, hade den varit en röd variant av OPI DS Extravaganza, då hade vi kunnat börja snacka. Har inte sett det perfekta röda holot än.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 20:49:24

Vikab! Aha, det var du! Hej! Jag är inget stort fan av Extravaganza då jag föredrar "regnbågsholo" framför strösslade hololack, men jag förstår hur du menar. Jag vill också ha ett rent rött holografiskt lack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-14 20:50:19

Vikab, jag måste tillägga att jag ändå är lite förtjust i mitt röda från Glitter Gal. Det kunde vara mer holo men det får alla fall något av en regnbåge i bra ljus.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela