Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Någon mer än jag som längtar...

Publicerad 2011-02-04 10:10:10 i Allmänt,

Det snöar utanför mitt fönster. Mulen är himlen och februarivärlden är grå, grå, grå. Det finns ingen månad på året som jag tycker mindre om än februari. Jag blir vårtrött när ljuset kommer tillbaka, sover nästan ingenting. Vintern, som jag älskar, är plötsligt bara sina avigsidor. Hal, blöt, blåsig och råkall. Och grå. Nej, nu vill jag att våren ska komma. Satt och plockade lite i gamla bildfoldrar från vårar förr om åren. Tänkte bjuda på ett litet axplock av det jag längtar efter idag.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-02-04 10:39:20

Jag längtar också! Tycker både januari och februari är fruktansvärda månader. Jag vill ha sol, ljus och värme!

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-02-04 10:56:37

Sympatiserar, blir också toktrött den här delen av året. Försöker mota det genom att planera semestern och titta på bilder av blommande lavendelfält i Frankrike, vingårdar i Italien etc etc. Plus två lager gladrött lack på naglarna, CG Hey Sailor.

Postat av: Marika
Publicerad 2011-02-04 11:53:16

Längtar extra mycket i dag... det är fruktansvärt grått och trist här nu. :-/

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-04 12:09:17

Jag längtar som aldrig förr!

Vi får köra en temavecka ihop i vår:)

Postat av: feline
Publicerad 2011-02-04 12:16:18

Ja!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-04 12:41:45

Jag hoppar gärna vårvinter och kör sommar direkt.

Har du testat d-vitamin mot tröttheten? Jag som är grymt trött på vårvintern och dessutom blir lite nere fick tipset om d-vitamin. Tydligen kan kroppen bara producera d-vitamin under sommarmånaderna och det räcker inte hela vintern. Många blir trötta av det! Hoppas du blir piggare.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-02-04 14:13:46

Håller med, gillar inte vintern.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-04 15:34:16

Åååh vad fint! Jag trodde att våren var på väg för när jag cyklade till skolan i morse var det fint väder och jag såg solen gå upp. Sen satt jag i en källare i två timmar och när jag kom upp därifrån var det snöstorm... Det känns bra för ögonen att få se dessa bilder istället för bara vitt/grått överallt... :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-04 15:53:04

Underbara bilder!

Postat av: CC
Publicerad 2011-02-04 18:23:45

Jag hoppar helst allergiplågan våren o går direkt på sommaren :)

Men föredrar ju helt klart de grå plusgraderna nu framför det vita kalla...

Jag har ju nedräkning till nästa resa, det gör allt lättare :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-04 18:23:45

Hej alla! Visst längtar man sönder sig till våren! Sommaren får gärna dröja lite men våren med barmark, gräs, nya löv på träden, tulpanknoppar och äppelblom... Blåsippor...

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-02-05 10:53:40

ÅHH jag längtar nästan ihjäl mig till våren! Dock hoppas jag att någon utrotat pollen innan dess...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela