Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mavala Vega

Publicerad 2011-02-19 13:55:00 i Naglar - flakes,


Samtidigt med Mavala Agena kom ju en liten svärm av flakelack från Mavala. Här är ett av dem som jag äger. Vega. Det är silvergrå, superskir bas med rosa flakes som även reflekterar ljusgrönt och gult.


Ett rätt vanligt flakelack vad gäller egenskaper. Ingenting utmärkande så. Det här är ett lager över min manikyr med China Glaze Something Sweet. Det grå i flakebasen ger en lite dovare och mer urtvättad ton åt det rosa lacket. Ser rätt okej ut och väldigt vackert i ljuset, speciellt när de rosa flakesen blir närmast röda. Alltid kul att liva upp sin manikyr med lite flakes. Sen tröttnar jag rätt snabbt så detta fock rätt snart sällskap av silverfärgat cracklelack. Det får ni snart se hur det såg ut. :D

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-19 17:54:57

Fin kombination!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-19 18:18:25

Roxcat! JA, det blev rätt bra!

Postat av: elin
Publicerad 2011-02-19 18:48:57

Snyggt ihop! Nu vet jag hur jag ska kombinera mina flakelack :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-19 21:32:20

Det ser fint ut. Har aldrig sett detta i butik...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-20 08:32:26

Elin! Ja, det blev väl ganska romantiskt och sött så här. Vad har du för flakes?



Emma! Det var ju en liten svärm då med Agena. Agena försvann direkt från hyllorna men Vega, Canopus, Orion och några till fanns kvar. Jag har Canopus och Vega.

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-02-20 12:54:40

ååh finns den här att köpa fortfarande??..jag vill såå gärna ha en flake lack


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela