Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essence Clyde

Publicerad 2011-02-20 08:45:00 i Naglar - glitter för layering,


Clyde är ett glitterlack med fyrkantiga prismatiska glitter och små turkosa glitterkorn. Lite svårt att få jämnt men kul! Jag fick även detta efter att min kompis vart i Tyskland i höstas. Hon såg verkligen till att fylla min samling med många nya godbitar.


Här ser ni ett lager av det över Essence Choose Me! och det är en ypperlig kombination enligt mig. Mycket glittrig och fin! Annars är det inte mycket att säga om det. Jo, att ifall Choose me! inte varit så glittrig i sig själv hade det varit tydligare att Clyde är ett rätt glest glitter.

Jag önskar att den här typen av glitter var lite enklare att måla med och få en jämn spridning av glittren. Nu vill de samla sig i små kluster istället för att fördela sig på ett bra sätt på nageln. Jag vet att vissa sitter och flyttar glittren med tandpetare och så, men det är inte min grej. Jag äger inte ens en tandpetare och har inte tålamod till sådana övningar. En annan sak jag önskar är att det vore lite mer täckande än det är. Även för en halvnagel behövs mer täckning för att slippa måla massor av lager på tipparna då glittret är så sparsamt. Över ett svart krämlack hade det här sett ut som några vilsna konfetti som fastnat på naglarna...

Nu lät jag negativ, det är jag inte. Den här kombinationen blev bra, tycker jag, men jag tror det blir svårt att ha den här över andra lack och ensam på naglarna kommer inte på fråga då det skulle krävas säkert 6-7 lager.  

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-20 09:57:42

Himla läckert! Hon lyckades verkligen bra med att köpa lack till dig:)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2011-02-20 10:18:32

Kul lack

Postat av: Annie
Publicerad 2011-02-20 13:05:49

Oj vad häftigt! Jag gillar att de stora glittret är fyrkantiga. Supersnyggt ^^

Postat av: Lina
Publicerad 2011-02-20 13:42:02

Himla läckert men kan tänka mig att det var lite besvärligt med att få glittret där man vill ha det.

Tycker att det är mycket synd att Essence inte finns i Sverige, de verkar ju har otroligt snygga saker!

Postat av: Hanna
Publicerad 2011-02-20 17:46:36

Så himla snyggt nagellack! :3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-20 17:55:59

Emma! Absolut!



Monica! Ja, det är det!



Annie! Ja, det är roligt när det är lite annorlunda!



Lina! Visst vore det bra om vi kunde köpa Essence här! Och många andra märken.



Hanna! Ja, det är fint!

Postat av: Lixy
Publicerad 2011-02-20 18:54:57

Bra blogg :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-02-20 19:49:06

Häftigt lack!

Postat av: elin
Publicerad 2011-02-20 23:16:57

Nog det finaste jag sett på länge :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela