Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aftermath

Publicerad 2011-02-23 19:14:00 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Det här är en sminkning som fastnat i självcensuren för jag var missnöjd med bilderna. Själva sminket blev som jag tänkt med undantag av eyelinern som dock inte störde mig speciellt just då. Jag ville ha tydliga och skarpa linjer och fält. När jag sedan tittade på bilderna så kändes det dock flammigt och grovt och ja, inte så lyckat. In i arkivet alltså. Nu är ju mitt smink packat i flyttkartonger och kommer nog inte upp ur dem på ett bra tag. Alltså får man bita i det självkritiska äpplet eller sminkbefria Sminkans blogg. Jag är idag generös och bjuder på även mina mindre lyckade foton så varsågoda:

Enkel sminkning med matta Aftermath i brunt och en ostronvit highlighter från Coastal Scents Hot Pots. GOSH! stiftskugga som bas och så Aftermath runt hela ögat, den är från Overall Beautys samarbete med Gabrielle Faust. Jag lade den med en skarp kant för att ge lite mer geometrisk och tuff känsla åt det hela. Sen är det bara highlighter, en ljusare brun flytande eyeliner och mascara.

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-02-23 20:48:13

Men jösses, den är ju hur läcker som helst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-24 06:11:34

Ninni! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-02-24 09:19:35

Jag gillar den också jättemycket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-24 16:51:39

Sminkjante! tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-24 21:29:59

Jag fattar verkligen inte vad du är missnöjd med. Bilden är ju jättefin och sminket också!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela