Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Precision Twinkle Toes

Publicerad 2011-12-14 06:11:00 i Naglar i rött,

Igår visade jag Ruby Pumps som ett led i de röda glitterlack som jag valt att plocka fram den här veckan. Det finns många sådana och jag är ganska svag för dem så jag har en hel del. Min absoluta favorit i den gruppen är det här lacket. Precision Twinkle Toes. Enligt mig är det här det överlägset bästa vad gäller formula och torktid och dessutom är det det allra vackraste då det är härligt glittrigt och har det där djupet och glöden som man vill ha i sina jellyglitter. 
Det klarar sig med två lager lack. Jag behöver överlack för glansen men inte för torktiden, som är snabb. Jag har visat det förra julen, här har ni bilderna, och 2009, när jag fick lacket av Sofia, så gjorde jag en jämförelse mellan den och Color Club Ruby Slippers, China Glaze Ruby Pumps och ett rött glitterlack från Viva la Diva. Den jämförelsen skulle inte se ut som den gör om jag gjort den idag (tack och lov för att man utvecklas!) men den kankse kan vara rolig att se alla fall. Av de fyra lacken har jag bara kvar två. Så kan det gå. Ja, här kommer ett bildspam på Twinkle Toes. Enjoy!



Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-14 09:24:22

Men åh!!! Jag kollade på inläggen du hade länkat till också, och det andra hade jag inte sett! Tack i efterskott för det fina du skrev. :D



Och det här lacket är fortfarande mitt självklara val till jul! Eller kanske Emerald Sparkle om jag skulle få för mig att jag inte ville ha rött, men... neeeee, Twinkle Toes är BÄST. Det ligger dessutom kvar på min top 10, kanske till och med top 5!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-14 09:25:13

Och så glömde jag förstås att skriva att du fick till extremt bra bilder på det! Jag verkligen längtar tills jag kommer bära det igen!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 17:09:52

Chaosophia! Ja, det är verkligen snyggt. Det absolut bästa av de lack jag sett i samma kategori. Jag älskar det! De är verkligen en het kandidat till julens manikyr, utan tvekan.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-14 21:07:24

Så snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 22:09:13

Annie! Det är verkligen det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela