Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Glow Up Already

Publicerad 2011-12-21 17:28:00 i Naglar - glitter för layering,

Jag är så himla trött på mina små "lackar mot jul"-banners men det är ju det vi gör... Här kommer ett lack till som kan få visa upp sig så här inför jul. Glow Up Already från förra årets julkollektion från OPI, Burlesque. Den hade en jäkla massa glitter varav jag föll till föga och köpte tre av. Jag gillar Simer&Shimmer bäst av dem, de andra är inte alls speciellt bra enligt mig. Det här är en tjock sörja att måla med och jag tycker det är mer guld än grönt. Usch, vad gnälligt det blev nu, det är inte det värsta glitter jag mött heller. Det är ett godkänt glitter om man ger det ett par pipetter med Seche Restore.
Det är ganska täckande, som ni ser. Ett lager över ett guldbrunt lack. Hade gått att få täckande med tre ensamma lager, misstänker jag, men jag tänker inte prova det. Det är lite för täckande för att man ska kunna göra snygga halvnaglar med det vilket irriterar mig något ofantligt för det är det enda jag kan tänka mig att göra med det. Det var så jag försökte ha den förra året.  Jag ville verkligen inte bära den här manikyren på riktigt då den ser ut som om en av katterna ätit julpynt och sedan fått ont i magen.

Lite suddigt för att visa att det gnistrar ordentligt. Och en osuddig nedan, men i lampljus den med. Ja, det var Glow Up Already. Vad tycker ni om alla dessa glitterlack OPI överöst oss med de senaste åren? Jag har inte fallit så där stenhårt för deras glitter själv, jag föredrar andra märkens glitter. De måste dock vara populära eftersom det formligen sprutat ut glitter senaste tiden. Simmer&Shimmer gillar jag faktiskt en hel del, men många av de andra och samtliga av det här årets muppets-glitter känns inte alls som något jag behöver. Jag vet dock många som älskar de glitter som kommit med Katy Perry och Serena Williams seten och även de som kom med Alice i Underlandet-kollektionen. Jag kanske missat något här.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-21 18:18:53

Jag köpte show it and glow it och hade precis samma problem som du, det går fan inte att få snygga halvnaglar med den. Dumt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-21 18:20:32

Och ja du vet ju att jag älskar Teenage Dream. Har ju även köpt Rainbow Connection men har ännu inte testat den...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-21 21:05:15

Jag som inte är vidare förtjust i glitter över lag är rätt sparsam med att klicka hem glitterlack, och då speciellt från OPI. Några har verkligen varit värda det, men jag tycker faktiskt att OPI kan hålla sig till sina vackra skimmer istället. Det är de som funkar bäst med deras pensel, och ofta är deras skimmer faktiskt lite extra fina av någon konstig anledning.



Just Glow Up Already har jag inte. Jag var nästan nära på att klicka hem det igår, men idag är jag glad att jag inte gjorde det.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-21 21:37:45

Emma! Visst är de kassa på att funka just för halvnaglar. Bu, OPI. TD måste jag ge en chans till...



Chaosophia! Jag håller med, skimren är ofta magiska, speciellt de röda. Glittren... inte så mycket.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela