Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Neutrala ögon och röda läppar på juldagen

Publicerad 2011-12-27 22:36:56 i Emmas FOTD 2011,

Nu kära vänner, tänkte jag överraska med något så exotiskt som en röd mun. Ja det är ju inte det mest unika man kan hitta på, men ni som läser ofta vet att jag föredrar ljusa läppar så lite spännande tycker jag allt att det känns. Jag fick Pretty Amazing från Bare Minerals i julklapp av Sminkan i den superröda färgen Strength, så jag tänkte att jag skulle testa den. Eftersom det är en produkt i glosshylsa så trodde jag att det skulle vara lite skirt. De är det inte. Hade jag varit uppmärksam hade jag sett att det står Lipcolor på hylsan och Pretty Amazing innehåller verkligen en himla massa färg. Mina läppar blev superröda och glansiga, väldigt snyggt faktiskt. Vill man ha röda läppar så är detta ett verkligt läckert alternativ. Dock färgade det av sig galet mycket, både glas och bestick fick rejäla avtryck. Mina läppar var dock fina hela kvällen, Pretty Amazing hade pigment så det räckte både till mig och servisen. Kan dock vara bra att känna till, jag skulle inte rekommendera denna produkt ifall det planerar några kyssar, min älskling höll sig på behörigt avstånd från min mun så länge jag bar denna färg.

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW20

Puder: Fyrinnae Rice Powder Primer

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Urban Decay Sidecar och Smog

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Kajal: Urban Decay 24/7 Zero

Lösögonfransar: Dimples Style 112

 

Läppar

Läppstift: Bare Minerals Pretty Amazing i Strenght

Ögonen hölls ganska neutrala här med ljusa Sidecar på inre halvan av ögonlocket och mellanbruna Smog på den yttre. Highlighter är Virgin, alla de skuggorna kommer från min Naked-palett som jag varmt kan rekommendera, det är helt klart en av mina favoriter. När skuggorna var på plats målade jag eyeliner och mascara samt lite kajal under ögat. Jag fäste även en rad med fransar och målade rouge och så målades munnen knallröd med Pretty Amazing i färgen Strength.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-27 23:06:01

åh vad fint! och snacka om att du råmatchar läpparna med tröjan- jag gillar! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 23:25:30

det blev oerhört snyggt! gillar läpparna, så klart, men även halsbandet och glasögonen! Du är snygg som bara den!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-28 11:42:29

Superfint! Läpparna är inte helt olika mina med Lumenes läpp-lack. Den färgen räcker också till både läppar och annat, min sambo höll sig också på behörigt avstånd :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-28 18:50:21

Sanna. Tack! Ja jag la också märke till det, det var såklart ett plus:)



sminkan: Tack raring! Ja jag är belåten med dem, tänk vad fina julklappar jag har fått...



Kerstin: Tack! Ja där ser man, det är alltså inte bara Erik som skyr röda läppar:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-29 09:00:41

Haha, min sambo springer iväg bara han ser att mina läppar glänser lite. Spelar liksom ingen roll att jag springer efter och ropar "Nej, stanna, det är bara cerat!"



Jag älskar de röda läpparna! Det kan sällan bli fel, men det här var minsann en fullträff!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-29 22:45:51

Chaosohia: Åh de små liven tänker lika alltså. Erik klarar lite glans och nudestift men han torkar sig om munnen efteråt på ett mycket odiskret sätt:(



Tack, vad roligt att du tycker det:) Jag gillar färgen, kommer definitivt bära den fler gånger...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela