Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ganska juligt med Centaur och Humid

Publicerad 2011-12-14 15:00:00 i Emmas FOTD 2011,

Även om det egentligen är ett lacktema vi har just nu så kan det väl ändå vara kul med lite julinspirerat smink? Guld och grönt är riktiga julfärger för mig så denna sminkning tycker jag definitivt kan betraktas som julig.

Hyn
Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Puder: Fyrinnae Rice Powder Primer

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur och MAC Humid

Highlighter: Collistar Crema

Eyeliner: Mist Cake Eyeliner Green

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Dimples style 114

Läppar
Läppstift: MAC High Tea


 

Grunden är guldiga Centaur, gröna Humid och så en grön cakeeyeliner från Mist. Det här var både min dags- och min kvällssminkning i lördags. Jag hade tänkt sminka om mig till kvällen men hann inte det så jag bättrade bara på basen, applicerade ett annat rouge och limmade på ett par lösögonfransar. Jag fotade sminket både med och utan fransarna, därför den stora mängden bilder...

 

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2011-12-14 16:06:58

Åh, vilken läcker combo, ska nog ta och köra samma grej imorrn!

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-12-14 16:24:24

ooh SNYGGT!!! :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-14 16:41:24

Åh så fint! Denna måste jag härma!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-14 20:05:54

Lika vacker som vanligt. Centaur är verkligen fin!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2011-12-14 20:15:06

Vilka härliga färger.

Postat av: Miss Anthropia
Publicerad 2011-12-14 20:40:16

Supersnyggt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-15 22:56:57

Aila: Tack så mkt! Ja kör på, det är fint och juligt fast även året-runt-snyggt:)



Vanesa: Tack gumman!



Kerstin: Tack! Det tycker jag att du ska göra:)



Sminkan: Tack raring:) Japp det är den. Tur att du fick mig att inse det, jag var lite segstartad med Centaur...



Shamrock: Tack:)



Miss Antropia: Tack tack:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-16 08:15:25

Centaur är verkligen alldeles fantastiskt fin! Den gifter sig dessutom väldigt bra ihop med Humid!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-16 17:33:05

Chaosophia: Det är en de finaste skuggorna jag vet. Tycker att den passar med fantastiskt mycket...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela