Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fairy Blood, flingor och Carnival

Publicerad 2011-12-24 07:45:29 i NailArt,

Dagens verkliga manikyr är egentligen OPI Smitten with Mittens men jag har inte kunnat fotografera den än. Jag målade naglarna innan jag gick och lade mig igår och då förstår ni att det ännu inte varit dagsljus att fota den i. Det här ser dessutom ännu juligare ut, tror jag, med alla flingor och glittret. Det är tre lager av BB Couture Fairy Blood som jag lånat av mamma. Det kommer ett eget inlägg om bara det lacket också senare i veckan. Tyckte det kunde vara värt att få visa sig på egen hand. Hur som helst så är det nageldekaler klistrat ovanpå den röda manikyren. Det är snöflingor i vitt och man köpa dem på www.nailshop.se om man är sugen på liknande. Det är suveräna dekaler faktiskt, mjuka och följsamma och med mycket bra fästförmåga. Både jag och Emma använder dem och gillar dem mycket.
Klicka upp om ni vill se lacket och flingorna i detalj. Ni ser att inlägget är från mitten på veckan, onsdag tror jag faktiskt, för det är snö. Nu har all snön smält bort och vi får en grön jul här i Sörmland.
Jag nöjde mig inte med bara flingor som ni ser. Jag valde att dessutom vräka på med glitter. Essie Carnival är ett prismatiskt glitter som är en slags essieversion av China Glaze Fairy Dust. Lite grövre partiklar men annars samma effekt. Här ser ni ett lager över manikyren. Meningen var att det skulle se ut som små snöflingor runt de stora och dessutom glittra fint när jag rörde händerna och så blev det också. Tyvärr fångas inte glittret så bra på bild, inte det prismatiska i det alla fall. Ni får tro mig på mitt ord, helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: lepidopteria
Publicerad 2011-12-24 09:25:50

Gorgeous

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-24 10:10:01

Lepidopteria! it is very christmas appropriate, right!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-24 10:29:41

Otroligt fint! God jul!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-24 10:48:27

Mycket juligt och fint. God jul kära Sminka!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-24 11:12:16

Väldigt juligt och vintrigt, himla snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-24 12:24:25

Kerstin! Tack! God Jul!



Emma! God Jul på dig med!



Cactus! Tack!!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-24 13:40:04

Oooh, det var ju supertjusigt! God Jul!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-25 07:48:58

Annie! Tack! God Jul!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-25 09:50:58

Supervacker julmanikyr! Dina naglar får mig att tänka på vackert julpapper. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-25 11:12:14

Nailtastic! Tack!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-12-25 18:04:40

Så fint! Ser att vi har tänkt väldigt lika när det gäller julmanikyr! God Jul till er båda!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-25 22:49:04

Honi! JA, men jag bar det faktiskt inte på julafton. Den manikyren vet jag inte ens om jag fick bilder på för batteriet dog i kameran. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 08:14:03

Jag börjar bli rätt förtjust i de där flingdekalerna!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 09:05:43

Chaosophia! hahaha, du har ett dem så mycket nu att du vant dig! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela