Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma testar - Priti NYC 2 in 1 base & top coat

Publicerad 2011-12-10 09:56:55 i Emma testar,

I somras fick ett antal bloggare nagellack ifrån Priti NYC för att testa, däribland vi. Ni har redan sett våra, men vi fick även en remover och ett över/underlack att testa och dem tror jag inte att vi har skrivit en rad om, i alla fall inte sen vi fick dem. Removern ska vi prata så mycket om här, jag har använt den en gång och det tog jättelång tid. Jag ska försöka återkomma till den vid något tillfälle. Base/Top coatet har jag dock använt varje gång jag målat naglarna sedan 2 september då jag hälsade på Sminkan och fick den i min ägo. Jag måste dock erkänna att jag är lite överraskad just nu, jag har nämligen bara använt den som baslack och hade ingen aning om att den skulle kunna fungera även som ett överlack. Jag har har alltså bara använt den som underlack och jag tänker inte ha den som överlack för det är inte snabbtorkande och skulle således driva mig till vansinne. Jag tänker alltså uteslutande recensera detta lack som ett baslack, okej?

Egentligen tycker inte jag att det finns så mycket att säga om det här lacket, jag har ju använt det konstant i 3,5 månad, ni måste ju fatta att jag tycker det är superbra eller hur. Jag använder två lager, det är tunt och torkar ganska snabbt och det skyddar bra mot missfärgningar och håller lacket på plats. Det är en av mina favoriter, jag skulle säga att den är likvärdig med min gamla favorit Nubar Foundation. Möjligtvis är denna lite drygare, flaskan innehåller 12,6 ml mot Foundations 15, men jag har fortfarande halva flaskan kvar och då har jag nog i genomsnitt målat 3,5 lager med denna per veckan ungefär. Priti NYC markadsförs ju med att de ska vara miljövänliga men jag tror att det är ungefär som med de flesta andra 3 free-lack som finns på marknaden idag. Jag kan absolut tänka mig att köpa detta underlack igen, för det tjänar mig väl, men i ärlighetens namn så kanske jag lika gärna köper Foundation ifall den skulle vara billigare. Det är i alla fall ett superbra underlack, klart värt att testa! Och vem vet, det kanske även fungerar som överlack... Och just ja, det kanske jag ska säga med. Är ni intresserade så kan ni köpa det på bekkas's och det kostar 109 kronor.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-10 10:46:24

Kul att du gillade det! Jag är dock mest förtjust i att du visar Ares! ;D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-10 13:41:54

Alltid kul att höra mer om ett lite "okänt" märke!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-11 10:55:12

Sminkan: Ja det gör jag verkligen och det hade du nog med gjort om du hade testat. Haha, ja kan tänka mig det:) Jag tänkte visa det under julveckan, den är ju visserligen inte julröd, men kan väl ändå passa med rött och bling?:)



kerstin: Ja visst är det:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela