Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Enchanted Holiday

Publicerad 2011-12-14 22:13:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Kommer ni ihåg min hatmanikyr med Orly Winter Wonderland? Jag stod ju inte ut med den utan försökte rädda upp det med lite guld. Eftersom guldet hör till en julkollektion från Color Club med samma namn, Enchanted Holiday, så passar det väl att visa det här och nu. Ett lager av det över Orly Winter Wonderland. Jag vet inte om det egentligen blev bättre. Det satt inte på länge kan jag ju erkänna. Det är dock inget egentligt fel på Enchanted Holiday i sig utan här är det nog trista Winter Wonderlands fel att manikyren är så fuuuuul.
Enchanted Holiday är ett helt vanligt guldglitter av den typ som de flesta märken har släppt. Det är glittrigt och fint med lagom stora glitterkorn och jag tror man kan få det relativt täckande med tre lager. Jag tänker dock inte prova den teorin. Som alla glitter av den här typen slukar den överlack.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-14 22:30:35

Det blev bättre med mer guld men kanske ingen jättehit ändå...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-15 06:38:57

Fint med guldet!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-15 07:06:46

Emma! Ja, typ så...



Kerstin! Bättre än utan alla fall. :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-12-15 08:43:28

Helt ok men ändå inget wow. Hur är Winter Wonderland om man jämför med Frosty. Jag skulle nog kunna gilla WW...kanske.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-15 13:48:05

Jag tycker det blev betydligt finare med Enchanted Holiday på. Kanske inte ser jätteunikt ut, men guldglitter är fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-15 16:28:11

Pamsan! Något snyggare än Frosty för den ser inte ut som en sockerbit, men båda är gräsliga.



Nailtastic! Ja, bättre blev det. Det kan nästan inte bli sämre.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-12-15 21:32:41

Men det här tyckte jag mycket om! Den vita basen gjorde att det blev en kall och ljus guldig färg - helt i min smak!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 06:51:19

Makeupoholic! Ja, bra att det kan vara lockande för någon. Jag är fortfarande irriterad på hur fult Winter Wonderland var...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-16 08:18:04

Mjaaaa... jag vet inte om det blev mycket bättre med guld på. Kanske en promille isåfall. :p

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-16 17:06:57

Chaosophia! Ja, det är gräsligt i båda versionerna... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela