Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Party Hearty

Publicerad 2011-12-23 09:31:00 i Naglar - glitter för layering,

Nu kommer en ful manikyr som snart ska puttas ner av något finare. Glittret Party Hearty släpptes av China Glaze förra julen i deras kollektion 'Tis the Season to be Naughty or Nice. Det var limited edition och jag såg på årets topp 20 lista att många, många människor älskar det är lacket. Ni vet redan vart jag är på väg när jag säger så, va? Japp, det är inte min typ av glitter...
Förra året använde jag det i en manikyr som accent, precis som det jag visade igår med Glitzerland fast i mörkgrönt, och då tyckte jag ändå att det var okej. Jag provade det också som hastigast över rött. Hu! Det var förskräckligt. Tanken smög sig alltså på att det kanske skulle funka över grönt för det hade ju varit fint som accent och jag gillar inte accentnaglar egentligen för då är det inte symmetriskt och yadayadayblablabla... Sagt och gjort. Två lager Party Hearty över Meet Me Under the Misteltoe. Gissa hur länge den här manikyren varade. Lite längre än man kan tro, jag försökte vänja mig så den tangerade nog 30 minuterssträcket. Jag avskydde den spräckliga känslan. Hatade de röda, stora glittren som låg i små kluster och liknade någon obehaglig sjukdom, böldpest kanske. I mina ögon finns det ingenting festligt eller fint över det här. Inget alls. Ska Party Hearty användas igen blir det som accent så det oroliga intrycket inte dominerar så som här.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-23 11:05:04

Hrm, lite häftigt ändå, men inget jag kommer att köpa...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-23 13:19:31

Det blir lite för mkt party hearty så här tycker jag. Annars gillar jag ju det lacket...

Postat av: Mona
Publicerad 2011-12-23 13:37:47

Gud vad jag vill ha PH...! Jag skulle nog ha det ensamt, eller som jelly sandwich..

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-23 16:34:05

I kind of like it! Men absolut inte på mig. Det ser fint ut på dig på dina bilder tycker jag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 21:37:23

Kerstin! Det går nog inte längre, om du inte jagar den på eBay och det gör du ju inte för du vill ju inte ha den. ;D



Emma! Japp.



Mona! Nej... Nej.



Chaosophia! Hu... Nej. Den är hemsk.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela