Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Midnight Kisses och Medallion

Publicerad 2011-12-25 11:09:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Kommer ni ihåg att jag pratade om en guldmanikyr som misslyckades? Det här är inte den, det här är ett försök att återskapa den på ett bättre sätt. Det var helt okej men blev inte superfantastiskt. Tänkte ändå att jag visar den så ni kan döma själva. Det är två väldigt fina lack som båda förtjänar uppmärksamhet så av den anledningen vill jag också publicera det här. Båda har varit med förr och de inläggen kan ni se här och här om ni är nyfikna. Medallion är ta mig tusan helt omöjlig att fotografera...
China Glaze Midnight Kiss är ett perfekt, neutralt guldlack som täcker oerhört väl, man klarar sig med ett eller två lager beroende på hur tjockt lager och hur lång nagel man har. Det torkar oerhört snabbt också och har bara goda egenskaper. Verkligen det bästa guldlacket i min samling.
Med ett lager Medallion ovanpå ser det ut så här på bild men i verkligheten är det som guld betrött med diamanter. Medallion är ju prismatiskt så det glimmar i alla färger av glittret när man rör händerna. De såg faktiskt väldigt fint ut men jag kan ändå känna att det blir väldigt blekt och blodfattigt med så här ljusa maniyrer på vintern. Jag vill ha rött eller isiga blå eller glittriga gröna när det är vinter ute Jag älskar de mörka färgerna mot mina nu likbleka händer. Mjölkvitt låter de vampiga nyanserna komma till sin rätt och alla blå undertoner bli så rena och härliga då. Guld för mig är mer en färg för tidig höst. Jag vet inte varför jag fick för mig att prova så många guldlack nu till den här julen. Även om färgen hör julen till så lämnar den mig lite kall och ointresserad. Den här manikyren byttes alltså raskt mot något rött.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-25 11:48:28

Det är fina lack helt klart. Dock tycker jag alltid att helmetalliskt känns lite blekt, för mig är det bättre som accent...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-25 12:33:04

Guld är fint, men jag tröttnar snabbt. Medallion har jag däremot önskat mig hur länge som helst, måste köpa det snart.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-25 15:51:19

En väldigt fin manikyr, men jag håller med om att det känns lite blekt på vintern.

Postat av: Frida Pygmeisk - makeup
Publicerad 2011-12-25 15:57:59

Väldigt fint!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-25 17:07:04

Jag gillar guldlack, och Medallion ovanpå Midnight Kisses passar perfekt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-25 22:47:47

Emma! Ja, lite blekt är det...



Nailtastic! Samma här, jag tröttnar snabbt som sjutton...



Annie! Visst! Den behöver lite varmare ljus.



Frida! Tack



MNPO! Ja, just kombination var himla bra.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 08:15:51

Känner verkligen igen det där om att det känns lite för blekt på vintern, men det är ändå en jävligt snygg manikyr!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 09:05:08

Chaosophia! Ja, den är ju snygg, det tycker jag med. Men blek. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-27 16:02:59

Jag gillar båda varianterna. Midnight Kiss är det allra bästa guldlacket hos mig också!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 18:31:01

Kerstin! Ja, det är fantastiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela