Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cherry Red Shrouded in Gold

Publicerad 2011-12-21 21:01:11 i Emmas FOTD 2011,

Det känns som om vi behöver lite smink på bloggen tycker jag. Och då slipper Sminkan titta på den irriterande temaheadern en stund. Så här såg jag ut i lördags när jag var på fest hos min kompis, riktigt roligt hade vi.

Och nu blir det text av Sminkan eftersom Emma letar eyeliner på eBay och inte kan koncentrera sig på två saker samtidigt. Förlåt, tre, för hon pratar med mig också. Som ni ser är det en utsökt cut crease hon gjort. Jag älskar när hon gör cut crease och tjatar jämt på henne att hon ska göra sådana. Jag har också tjatat på att hon ska göra en sminkning i rött och guld dessutom, för jag älskade hennes första julsminkning i guld och rött från 2008. Hon var så vacker då, och det är hon så klart nu också! Emma klagar på att hon ser likblek ut på ansiktsbilden, något jag tycker är mycket attraktivt. Hon vill dock att jag ska berätta att hon stod i något sovrum hos sin kompis och fotade för hon ville inte stå i köket och bli utskrattad. Ljuset var tydligen inte så bra i sovrummet...

Hyn
Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: Lancôme Effacernes 01

Puder: Fyrinnae Rice Powder Primer

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Fyrinnae Shrouded In Gold och Ben Nye Cherry Red

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Whispies

Glitter: Glittergel från Kryolan

Läppar
Läppstift: MAC High Tea


Som ni ser är det guld på ögonlocket, Shrouded in Gold från Fyrinnae. Det är en suverän ögonkugga och jag vet att Emma älskar den. I globlinjen har hon sedan lagt Cherry Red som hon tonat mycket fint upp mot brynbenet och in i highlightern Big Mean Yellow Dog från vårat favoritmärke Brite Bird. Nu är tyvärr Brite Bird, som är ett indie-märke som drivs av Sanna, lagt på is men vi hoppas hon kommer igång igen snart.


Förutom ögonskuggorna så har Emma lagt stora röda glitterpartiklar från Kryolan på ögonlocket över guldet och så har hon svart eyeliner och lösögonfransar från Ardell. Ögonbrynen är ifyllda med Laura Merciers Brow Definer.



Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-21 21:08:00

Superfint sminkat! Och superfint att se likblek ut också. ;D

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-12-21 21:48:07

Mycket vackert och julfint!

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-12-21 22:09:19

Hej Sminkan och Emma. Bara så att bni vet funkar inte kommentarerna alls, det visas inga inlägg när man trycker på "Kommentarer" och hela sidan med kommentarer hamnar väääääldigt långt åt vänster, så att man ser typ 20 % av helheten .. Hoppas ni fattar hur jag menar. Dessutom hoppas jag att denna kommentar är läslig, för jag ser inte vad jag skriver. Puss/ Miss Pussy på nattjobbet

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-21 22:19:20

Chaosophia Tack så mkt:)



Kerstin: Tack tack:)



Miss Pussy: Jag tror inte det är nån fara. Marika håller på och rättar buggar så därför har sidan varit lite märklig under kvällen, förhoppningsvis ger det sig när hon är klar. Tack för informationen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-12-21 22:27:57

Miss Pussy! Försök uppdatera sidan för det har skett ändringar i designen även för en kort stund sedan. Kvarstår det efter det så säg till igen, för så ska det ju inte vara...

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-12-23 00:23:46

Hej igen. Nu ser man kanske 60 % av helheten, så det är ju en bit på vägen ;) / Miss Pussy på nattjobbet, som fortfarande inte garanterar ett felfritt inlägg ;)

Postat av: Anonym
Publicerad 2011-12-23 00:24:19

Och fortfarande inget inlägg, btw ..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 09:22:14

Miss Pussy! Det låter konstigt för nu ska det ju fungera. Vilken webbläsare använder du? Har du uppdaterat sidan med F5? Kan du tömma casheminnet? Om inget av det hjälper så kollar jag med Marika igen, men för mig funkar sidan både i Explorer och chrome utan problem.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela