Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Touch - sammanfattning

Publicerad 2011-08-25 17:51:00 i Nagellack - kollektioner,

Här kommer en kollektionssammanfattning som jag borde publicerat för ett tag sedan men glömde bort. Zoya Touch är en kollektion som släpptes nu i somras (2011). Tre lack, alla i hudtoner med finmalet skimmer som ger mer av en pärllik glans än den frostfinish många fruktade. Det är väldigt diskret skimmer och alla lacken blir släta och glansiga på nageln. De kan täcka med ett lager om man är lite generös och ingen av dem blir strimmig då. Om man är snål med lacket kan det bli aningens strimmigt men då jämnar det definitivt ut sig med ett andra lager. Lacken är alltså kvalitetsmässigt suveräna. Färgerna är anpassade så att alla hudfärger ska hitta ett lack som är smickrande. Jag tycker själv att alla är ganska fina på mig men Pandora är nog den som är anpassad till min kalla, rosa hudton. Shay är den neutrala och Minka den som passar mot mer gyllene hudtoner. Eftersom de täcker så väl utan att man behöver måla många lager så fungerar alla tre utmärkt som underkläder för skira lack om man vill undvika VNL men de är även bärbara och fina på egen hand. Ett bra köp!

Minka

Shay

Pandora

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-26 00:15:49

Det slutade med att jag bara skaffade Pandora, men eftersom hon ser alldeles för rosa ut i flaskan så har jag inte ens testat det än. Ska tima in det till jag behöver underkläder!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-26 06:39:57

Chaosophia! Så har jag också gjort men jag blev förvånad att de var så pass klädsamma som de faktiskt är.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela