Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Teeez Cool

Publicerad 2011-08-17 07:27:00 i Naglar - holografiska lack,


I ett swap med en tjej från Holland fick jag två hololack från Teeez. Det här, blå, heter Cool. En otroligt fin, stark blå med massor av prismatiskt glitter som dock ger en "scattered" effekt så det blir bara antydan till regnbåge. Vackert ändå, måste jag säga. Mycket vackert.


Visst är det en härlig färg. En "varm" blå, om ni förstår hur jag menar. Väldigt vackert. Väldigt glittrigt. Tre lager på mina bilder. Enkelt att måla med och bra torktid. Helt klart ett lack som ger mersmak. Jag har alltså ytterligare ett av dessa lack, ett lila, men jag skulle absolut vilja veta vilka fler färger som finns. Riktigt bra lack!



Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-08-17 08:24:14

Snyggt! Kul med ett helt nytt märke :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-17 08:49:47

Väldigt fint. Som Milani Cyberspace fast blåare? Undra om det finns på tex Ebay

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-17 08:58:47

Åh vad fint.. Gillar att det är scattered men jag är säker på att en linjär holo i denna färg hade varit ursnygg också!

Postat av: elsuli
Publicerad 2011-08-17 10:11:16

Åh, jag gillar Teeez holos! De kanske inte har den starkaste holoeffekten, men har vackra och ganska starka grundfärger och är lätta att måla med. Det finns en rosa också, typ som den lila i "nyans", som heter "Smooth 01". Vissa av deras lack och smink heter samma sak men med olika siffror, av någon briljant anledning.



Teeez finns på båda de Parelle vi har här i Luleå i alla fall, lacken kostade 79 kr om jag inte minns fel.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-17 11:30:45

Riktigt snyggt! Det där tål att letas efter på nätet börjar direkt

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-17 15:08:12

Snyggt!!!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-08-17 15:23:42

Verkligen ett wow-lack! Jag vill ha...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-17 17:11:14

Kerstin! Det var helt nytt för mig alla fall. Jag tyckte det var ett bra första intryck!



Kajalen! Jag tror Cyberspace är mer holo men de är ganska lika i effekt men den här är väldigt mycket blåare. Som blåklint.



Honi! Ja, det finns ju nästa i och med Glamour, men den är lite mörkare.



Elsuli! Jaså? Jag hade ingen aning om att de fanns i Sverige. Parelle känner jag inte till. Är det en kedja som finns i hela Sverige?



Cactus! Ja, eller på Parelle där de tydligen finns. Om du känner till Parelle?



MArie-Louise! Ja, verkligen!



NailsbyNoir! JA, jag skulle vilja se hela sortimentet.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-17 18:24:56

Aldrig hört talas om Parelle ens. Såg på märkets hemsida att de har en grossist i Sverige men där slutar spåret. Hittade annars inte ens nått på eBay... det blir väl ett sånt där lack som man kan drömma vidare om men aldrig få tag på, synd :/

Postat av: elsuli
Publicerad 2011-08-17 18:34:41

Parelle var inte så vanligt som jag trodde, men finns tydligen lite var stans i Sverige (men mest i söder) om man kikar på http://www.parelle.se/.



Sen måste ju inte alla butiker ha exakt samma utbud, men Teeez finns då på båda vi har i Luleå som sagt. :)

Postat av: elsuli
Publicerad 2011-08-17 18:37:23

Såg nu detta: "Har du inte möjlighet att besöka någon av våra butiker, kontakta då en butik så skickar de varor mot postförskott (inom Sverige). Gäller samtliga butiker förutom Arlöv, Hässleholm och Kista."



Kanske kan vara något? :)

Postat av: Ida
Publicerad 2011-08-17 20:26:12

Jag hittade en hel låda med fyndgrejor från Teeez på ICA Maxi här i Sundsvall i början av sommaren. Köpte ett oranget lack som var riktigt bra!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-17 23:25:58

Vad fint! Jag tycker att lack-företagen ska göra mer holosar. Linjära holosar, scattered och allt däremellan!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-18 02:52:16

tror jag har ett liknande lack som detta köppt på Ica här för nån månad sen..

Väldigt misstänktsamt lika.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-08-18 10:07:41

Vad snyggt!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-19 00:31:31

JA DU !!!

JAGHADE JU RÄTT



Jag har målat mina naglar i samma färg du hade och det var tezz!!

Köppt på ica kvantum häri Lamdskrona för ca 2 månader sen 20 kr betalade jag !!!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-19 11:05:48

Jösses vad fint! Det här måste jag leta efter nästa gång jag är i Kista (det enda Parelle jag någonsin sett till).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-19 17:46:36

Cactus! Det verkar ju som att många har hittat det runt om i landet så vi håller tummarna för dig med!



Elsuli! Tack för det tipset! Hoppas Cactus ser det! ;D



Ida! Vilken tur!! Jag önskar jag hittade så roliga saker på Ica...



Annie! Jag med!



Liza! Vilken tur att du hittat ett för det är ju så fint!



Josephine! Jag gillade det!



Chaosophia! Ja, eller om du också har tur och springer på det på Ica som vissa verkar ha gjort.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-19 19:19:34

Visst är det ! Köpte 1 i rött oxo samma märke..

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-19 19:26:19

Ja, jättebra tips! Jag såg att det finns en butik i Varberg, där kanske jag hamnar förbi nån gång, det är inte alltför långt bort :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela