Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Man of la Mancha

Publicerad 2011-08-07 16:42:00 i Naglar - duokromatiska,


Äntligen, det trettionde och sista av mina planerade inlägg. Man of la Mancha är ett helt underbart duokromt lack från OPI. Jag har visat alla andra lack den här veckan ensamma eller på en bas av nudelacket Zoya Minka, vilket det är står i inläggen, men det här visar jag över mörkgröna Zoya Envy. Jag har visat det förr, då över brunt. Jag är lite snål med den här nämligen och tror den skulle kräva minst tre lager för att klara sig själv och jag föredrar att ge er ett, eller som här två, lager över en mörk bas. Den blir så enastående vacker när man bär den så här också och eftersom det här är min sista duokroma manikyr på ett tag tänkte jag njuta av den.


Man of la Mancha kommer från samma kollektion som t.ex La Boheme, ett lack jag inte äger men som ni kan se hos fantastiska One Inch Nails om ni klickar på länken. Jag önskar att jag ägde La Boheme jag med, men den är väldigt HtF och den drömmen verkar inte bli besannad för mig. Tyvärr.


Man of la Mancha är också HtF idag, kankse inte lika  som LaBoheme men absolut inte lätt att hitta. Den har skiftningar i koppar, rostrött, vinrött och brunt, lite som Iris Dust, men är klarare än Iris Dust i färgerna. Har man tur med vinkel och ljus kan man även se lite gröna toner i det. Det är verkligen vackert! Nedan ser ni lite av färgerna i det. Tycker det blev rätt bra bilder, trots regnet.


Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 17:16:39

Å vilka underbara röda toner det var i det!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 17:31:56

Jag kan ju förresten säga att det var sista gången jag lackade med La Boheme på egen hand idag. :o Fy skäms på mig för att jag var för lat för att hitta något annat att lägga det över!



MolM är superfint i alla fall! Jag älskar det lacket också, och snålar som attan på det då jag antagligen aldrig kommer ha någon backup av det.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-07 18:35:58

Kvinna, vad du spottar ur dig inlägg om duokroma lack :-)



Vackra färger och skiftningar i det här tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 19:06:32

Cactus! Ja, den är galet vacker!



Chaosophia! Nej, någon backup blir det inte och det är synd. Den är riktigt vacker. Var glad åt ditt LaBoheme. Den skulle passa i min låda också.



Makeupoholic! Ja, det blev en del!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-08-08 00:36:05

Søren, nå angrer jeg på at jeg byttet bort MolM! Det var før jeg skjønte at den ser best ut over en mørk lakk. Jaja, shit happens. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 08:05:37

Solveig! Bytt bort? Åh, nej.... Men den finns på eBay nu för 20 dollar.

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-08-11 20:20:30

Åh, så fint! Vill också ha.. =|

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-08-12 10:36:22

Oh, ett inlägg jag verkligen hoppades på att det skulle dyka upp i temaveckan! Har spanat på det här lacket sedan mitt nagllacksintresse kickade in faktiskt. Sådant fantastiskt färgspektra, och glöden... Gosh. Har om och om igen konstaterat att det verkligen inte är en färg jag skulle använda, men vill fortfarande ha det bara för att det är så vackert :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-12 11:07:35

Andrea! Den finns på bland annat eBay.



Sofia! Varför skulle du inte bära den?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela