Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Fiji Weejee Fawn

Publicerad 2011-08-31 17:58:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Lack köpt av Makeupoholic på hennes bloppis. Vad säger ni? Fiji Weejee Fawn är en hudfärgad beige med skimmer. Ganska skirt, här ser ni fyra lager lack, och därmed lite segtorkat.


Den här färgen har ju inte direkt någon dominerande plats i samlingen men ibland tycker jag det är otroligt vilsamt. Skimret är så pass framträdande att det är intressant att se på händerna. Väldigt tydligt silversken som ni ser på bilderna. Dessvärre är det långsamma torkandet ett klart problem. Det får till följd att det blir tryckmärken i lacket som inte helt vill försvinna. Om man kan acceptera VNL får man effekten av skimret ändå. Jag klarar inte det så för mig blir det layering nästa gång.

Kommentarer

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-08-31 19:59:14

Den här gillade faktiskt jag. Lugnt och skönt liksom.

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-09-01 01:25:18

Haha, den här gillade faktiskt INTE jag. Det är en väldigt fel nyans, som för mycket gult i eller något. Jag som alltid dånar över hudbeigea nyanser .. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 06:33:17

Sarah! Ja, den är fin. Silverskimret är fint.



Miss Pussy! Ja, men det är ju bra att man inte faller för varje nyans inom favoritfärgen för då skulle man ju drunkna i lack. :D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-09-01 19:19:49

Ja -- och tänk vilken sörja DET skulle bli! ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-01 21:30:59

Miss Pussy! Hu, ja... Vi aktar oss för det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela