Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Iris Dust

Publicerad 2011-08-05 15:35:00 i Naglar - duokromatiska,


Iris Dust har jag fått av raraste Kajalen. Hon tyckte den var skir så jag gick väpnad i strid. Zoya Minka är underkläder här. Ovanpå ett lager Minka har jag tre lager Iris Dust. Även Iris Dust är en välkänd duokrom från Nubar. Brunt, rött och lila ser jag i lacket. Varför Nubar har så många duokroma lack med bruna toner kommer jag aldrig begripa. Brunt och så den olivgröna som de har i Wildlife, Indigo Illusion och Purple Beach...


Så här ser alltså Iris Dust ut. Jag fick henne för länge, länge sen men har inte provat henne förrän nu. Varför? Jag önskar jag visste det men det gör jag inte. Hon har puttats undan av mer grälla och skrikiga kamrater helt enkelt. Men nu är hon här. Vad tycker ni? Är hon tjusig eller är hon aningens för brun i era ögon också?

Kommentarer

Postat av: Pinianna
Publicerad 2011-08-05 16:00:22

Jag gillar det! Vilket är underligt, för jag brukar definitivt dras till skarpare färger.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-05 16:12:02

Jag föll aldrig för henne. Fick det fellevererat istället för Iced Licorice. Gillar iced mycket bättre

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-08-05 17:17:03

Jag gillar det, för jag har nu inför hösten blir sugen på bruna lacker som går mot brons och koppar, så därför gillar jag den. Men inte under sommartid.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-05 18:05:56

Ett mitt-emellan lack för mig, är nog alla rosa tonerna som gör det... Håller med Kajalen om att IL är kuligare :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-05 18:18:19

Pinianna! Det är ju roligt om man hittar något nytt man gillar.



Kajalen! IL kanske är roligare, ja, men för mig är det här föralltid förknippat med dig. Det gillar jag det för.



Katrin! Nej, vissa lack hör verkligen vissa årstider till.



Cactus! Jag är mer tveksam till de bruna tonerna. Och jämförelsen med IL är lite hård, då kan man ju jämföra med PF eller II också och då blir ju IL rätt trist. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-06 10:38:54

Jag tycker att det ser helt fantastiskt ut! Det här måste jag försöka få tag på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-06 11:34:53

Chaosophia! Ja, det är nog inte omöjligt att hitta.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-06 20:05:04

Awww


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela