Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 65

Publicerad 2011-08-20 00:00:55 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Hej på er. Ledsen att jag bloggar så dåligt men den här veckan har jag varit så galet trött. Nu tänkte jag i alla fall att jag skulle visa er lite somriga holonaglar denna regniga ruskiga kväll/natt. Idag har det känts som höst, men förra helgen var det ju sommar, och det blir det ju förhoppnigsvis igen och då är det ju kul med somriga lack. Förra helgen hade jag Nfu Oh # 65, ett turkosblått superholografiskt lack, som jag nog har haft i mer än ett utan att testa det. Det är precis som de andra hololacken ifrån Nfu Oh, supermegaholografiskt och kräver inte så mycket ljus för att bilda regnbågar, men rätt blekt och grådaskigt i sig självt. Dessutom är formulan horribel, men om man skiktar lagren med överlack så att man inte målar flera lager av färglacket på varandra så kan man ta sig runt det ganska skapligt. När lacket kommer i ljus genomgår det en total makeover, regnbågarna är otroliga och skapar även en illusion av att lacket är gnistrande turkosblått och inte alls sådär gråfult. Klart värt att ha i samlingen men tveksamt hur kul det är vintertid när solen här i Sverige mest lyser med sin frånvaro...

Kommentarer

Postat av: Frk.Fargerik
Publicerad 2011-08-20 01:40:06

Wow, helt nydelig glans!! :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-20 09:50:14

Det är så fantastiskt vackert!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-08-20 10:25:57

Vackert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 10:42:40

Frk.Fargerik: Ja visst är det!



Cactus: Det är det verkligen! Och förra lördagen var rätta dagen att fota det:)



Josephine: Jag håller med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 13:50:22

Jäkligt bra bilder! Det ser fantastiskt ut på dig och ja, det gör det ju faktiskt på mig också när jag bär det för det är fantastiskt men jag gillar ju dina bilder och naglar. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-08-20 14:49:51

Underbart! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 17:39:58

Sminkan: Tack gull! Japp, det är fantastiskt, bara det är bra ljus...



Zizzie: Ja det är det verkligen. Ett lack för dig m du inte redan har det:)

Postat av: Anna
Publicerad 2011-08-21 01:45:52

Det är ju sjukt fint. Hur står det sig mot MUS "Siw" egentligen? Från dina bilder så ser dom rätt lika ut?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-21 14:07:51

Anna: Det är kanonfint! Ja du, jag vet faktiskt inte riktigt, har inte Siw. Tror att Sminkan har båda dock, hon gillar MUS hololack himla mycket vet jag, tror att hon tycker att de är nästan bättre. Kollar man på flaskorna ser de rätt lika ut. Har du Siw är det nog tveksamt om du behöver denna... Fast jag planerar att köpa Siw iaf:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela