Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

(Nästan)larvigt lika gröna krämlack

Publicerad 2011-08-12 11:08:00 i Nagellack - jämförelser,


Titta vad jag hittade! Ett bortglömt jämförelseinlägg. Kanske inte larvigt lika men rätt lika är de nog. Det här är en liten jämförelse mellan några av mina kära gröna krämlack som kanske kan vara till glädje för någon.

På pekfingret har vi BB Couture Green Goblin
På långfingret Nubar Forest
På ringfingret RBL Recycle
På lillfingret Orly Wandering Vine

Green Goblin är aningens mörkare än de övriga tre. Forest har en lite varmare underton och Wandering Vine en aningens kallare. Skillnaderna är ganska hårfina och vill man inte betala massor för RBL-lacket klarar man sig utmärkt med de båda andra, mest närliggande. Billigare lack och faktiskt minst lika bra kvalitet.

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-12 12:32:47

Sån skillnad! i flaskan ser orly ljus ut på ditt lillfingernagel ser det mörkt ut. iaf snygga lack.. ( a idag får jag orly,s sommarkollektion på posten från Nailshop)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-12 12:45:44

Fan, Recycle ser snyggast ut av dem ändå. Varför lämnade mig det lacket mig med en blaha-känsla efter att jag äntligen burit det? Suck.

Postat av: June
Publicerad 2011-08-12 14:32:32

Emma: Schysst, jag sneglade på brynpaletten eftersom den såg intressant ut, men eftersom jag har bra brynprodukter tyckte jag att den i alla fall fick vänta tills senare :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-12 18:23:48

Lliza! Ja, det är ju ett par veckor sommar kvar så du år göra ditt bästa med lacken. :D



Chaosophia! Jag vet inte, det lämnar mig med samma känsla men jag ycker inte det utmärker sig här heller.



June! Jag vet inte om Emma ser ditt svar här men jag vet att hon är bra på att gå tillbaka dit där hon ställt frågan. :D

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-12 22:15:57

HEHE det kom ju lnte " snyft"

kommerväl på måndag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela