Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Multifärgat

Publicerad 2011-08-07 22:48:27 i Emmas NOTD övrigt,

Hej på er igen. Nu är jag hemma från semestern. Eller ja, vi kom natten mellan lördag och söndag men jag har inte velat lägga mig i den duochroma veckan då jag inte har en enda bild på duochroma lack i datorn. Där ligger en del andra manikyrer och skvalpar och jag tänkte vi skulle kika på min roligaste semestermanikyr, den här semestern alltså. Många bloggare har visat multifärgade manikyrer i sommar. Jag har varit sugen på en pastellvariant länge men saknat lämplig gul. Då Nailshop reade ut Lemon Sorbet slog jag dock till och hade då fullständig uppsättning pasteller för denna manikyr. Från början hade jag tänkt att jag skulle måla svarta tippar efter en dag och på så sätt få en funky french. Dock drabbades jag av semesterlättja och orkade inte fullfölja den idéen. Sen tycker jag att det blev rätt lyckat så här faktiskt, så det känns inte som att det gör så mycket att det inte blev en funky french, det får bli nästa gång.

Ordningen på vänsterhanden från tummen mot lillfingret är följande: OPI Sparrow Me the Drama, Essence Colour & Go nummer 13 Shocking Blue, Isadora Vintage Mint, OPI Planks A Lot och Nubar Lemon Sorbet. Högerhanden är ordningen densamma men spegelvänd. Om jag inte missminner mig så är det två lager av alla lacken. De var gemomgående bra att måla med, om vi bortser från Isadoras moppensel och att Lemon Sorbet faktiskt var rätt tjock i konsistensen och dessutom tenderade att inte bli helt jämn på nageln.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-08 07:36:16

Vad fint det blev! Färgerna passar utmärkt ihop!

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-08-08 10:14:40

Fina färger tillsammans!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-08 10:34:45

Åh så fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-08 10:48:44

Åh vilken fin och somrig manikyr! Nu blev jag lite sugen på krämpasteller =)

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-08-08 12:34:17

jag tyckte det var riktigt coolt! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-08 15:01:03

Älskar´t! Dagisnaglar! Haha, du behöver inte fatta det är ett internskämt:) Ska göra något liknande någon dag:)

Postat av: lovisa/polichinelle
Publicerad 2011-08-08 16:22:18

himla stiligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-08 19:27:22

Nailtastic: Tack så mycket, det tycker jag med:)



Josephine: Tack:)



kerstin: Tack så mkt!



roxcat: Ja den känns himla somrig. Jag är verkligen inget fan av krämpasteller men det här gillade jag..



Vanesa: Tack, vad roligt att du gillar:)



Sanna: Men åh, vi säger också så! Jag och min kille. Mitt armband är helt dagis tycker han, fast jag föredrar att benämna det som dagischict:D



lovisa/polichinelle: Tack:)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-08 21:26:30

nu blev jag sugen på att måla naglarna i ljusblått ( isadoras)

de va snyggt de du målat.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-08 21:33:11

haha vad kul att ni också säger så:) Dagisnaglar<3

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-08 21:51:10

Liza: Tack så mkt, jag gillade också:)



Sanna: Japp, dessa var helt dagis;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-09 08:02:45

Hr Erik hjälpt dig att fota? För du höll väl inte kameran med tänderna? Hur som helst, det är en jättesöt och rolig manikyr. Dina naglar ser som vanligt långa och vackra ut. En härlig, fantasifull manikyr som gör mig glad!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-09 12:29:12

Vad snyggt! Och framförallt; Vad kul!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-09 22:13:16

Sminkan: Jo jag höll den med tänderna! Kan se det framför mig, hjälp vad skoj:D Men nej såklart, Erik är fotografen... Tyckte det var fint att visa båda eftersom det var spegelvänt. Och vad roligt att du gillar! Den gjorde mig också glad...



Chaosophia: Tack! Yes precis, mest kul egentligen, men det är banne mig inte fy skam...

Postat av: June
Publicerad 2011-08-10 17:12:54

Det där är så otroligt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-10 21:34:15

June: Tack, jag gillar det också:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-08-12 10:39:30

Hur fint som helst! Blir alldeles glad bara av att titta på den, hade gjort min dag att se något såhär sött på stan eller så :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-13 01:50:30

Sofia (nibblah): Tack så mkt! ja men precis, jag blir också glad av såna här naglar:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela