Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Minifredagsshopping

Publicerad 2011-08-27 10:49:09 i Emmas sminkväska,

Igår var det ju lönefredag och jag skulle ändå till A6 för att köpa present åt Erik och då tyckte jag att jag var värd några småsaker till mig själv också. Jag slank in på Kicks med förutsättningen att köpa de nya Ardellfransarna # 136 och 137 och eventuellt en duschkräm från Kings & Queens om det fortfarande var kampanj på dem. Det var det inte. Men jag hittade istället en ny duschkräm, från märket I Love. En koll på kicks.se visar att märket inte är nytt egentligen, men jag har aldrig sett dem tidigare, har ni? De verkar vara ganska nya för Sverige.

I alla fall fanns de i olika skojiga dofter och duschkrämerna, skrubbarna och handkrämerna kostade alla 69 kronor styck. Sen hade de lip balm med, de kostade 49. Jag sniffade runt och föll till slut för Raspberry & Blackberry. Jag kan avslöja att jag trots en viss lyxtörstan beträffande smink och accessoarer avskyr att lägga dyra pengar på duschkräm. 69 är saftigt tycker alltså jag, jag handlar oftast sånt på Maxi. Den innehåller dock 500 ml så literpriset är alltså helt okej. Ska bli kul att testa, är den bra kanske det blir produkter från serien. Krämen från Lâncome är förresten ett sample. Hade jag handlat Lâncome hade inlägget inte fått heta minifredagsshopping...

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-27 11:07:27

Jag äääälskar duschkrämer! Hade de inte tagit så stor plats så hade jag säkert samlat på duschkrämer också.



Jag har inga problem med att betala upp till 300 kr för en duschkräm, om den luktar gott. För mig handlar det om att en härlig, lyxig duschkräm gör det lite lättare att kliva upp på morgonen och hoppa in i duschen. Jag ska definitivt spana in duschkrämerna från I Love. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-27 11:23:57

Nailtastic: OMG 300?! Jag är glad om mina kostar runt 20-lappen, men så duschar jag heller aldrig på morgonen:) Jag lägger gärna pengar på hår och ansikte och såklart smink och kläder, men duschkräm, nej hu... Men som sagt den var stor:) Kolla in vet jag, de hade många roliga.

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2011-08-27 11:47:24

Saknar A6. Det var terapeutiskt att åka dit när man bodde i Nassjö under studietiden ;)



Jag använder mest The Body Shop eller Korres duschkrämer och de ligger runt 80 - 130:- men de är så dryga att de kan räcka 6-12 månader.



Älskar allt med hallon så den vore intressant att lägga vantarna på.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-27 12:07:40

Agneta - My Nail Mania: Ja det är lite trevligt där, rätt bra sminkshopping. Jag vägrar åka med bil in till stan, hittar inte där och kan tänka mig att det är horribelt att köra i smeten.



Åh hjälp vad dyrt!Bra att de är dryga iofs. Nej billiga och stora vill jag ha mina duschkrämer:)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-27 19:22:46

I love.. är från england tror jag, brukade alltid dofta till hela serien när jag var där :) Dom är riktigt bra tycker jag själv, så det är kul att dom har kommit till sverige nu också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-27 20:37:58

Honi: Japp det stämmer det stod det på kicks hemsida:) Ah okej det låter ju lovande. Ska testa imorgon men ville ha slut på min duschkräm från LdB först...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela