Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Ocean Sand

Publicerad 2011-08-19 17:42:00 i Naglar i guld, koppar, brons,


Ocean Sands är ett av tre skimmerlack jag hittade på H&M i somras. Det är ett ganska rinnigt lack i brons med massor av skimmer, troligen perfekt för layeringeffekter. Här ser ni tre lager, det sista blev ganska tjockt för då hade jag tröttnat på att måla med det. Färgen är dock fin tycker jag. Ett vackert bronslack och speciellt mycket uppskattar jag att skimret är i silver. Eller skimmer, det är nästan ett microglitter då det är ganska grovt. Hur som helst, helt klart värt 29.90. :D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-19 18:23:12

Fint! Brons med silver är himla snyggt!

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-08-19 18:35:53

Nice! Är lite putt att jag inte hann in på HM idag för att kolla nagellack. :P Men å andra sidan hade ju min CC-beställning kommit. Med en hög med nagellack. :D

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-08-19 18:45:45

Jag gillade också det där, men gav bort det till en vän som blev lite småkär. Det blå lacket i samma serie däremot HATADE jag. Krävde typ en miljard lager för att bli opakt. Inget för mig.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-19 19:20:41

oo va snygg färg såna gillar jag får ner på hm imorgon se om det finns här.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-19 19:27:45

H&M gör små guldkorn ibland, och priset är ju minst sagt trevligt :)

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-08-19 23:24:29

Lite höstigt läcker tycker jag!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 00:25:27

Ser fint ut, okejfint iaf...

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-20 00:47:33

Det är jättesnyggt men det ex jag köpte var horribelt! Gick absolut inte att lacka med utan det blev till en tjock massa. Det torkade inte heller ordentligt trots snabbtorkande överlack. Men jag misstänker att min är defekt på något sätt. Men fint är det för det skiftar i alla möjliga färger.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-20 13:25:13

Jaha!! nu har jag samma nagellack som dig.

skamåla mina naglar ikväll

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 13:55:35

Kerstin! Ja, det är himla fint!



Karusell! JA! Vad roligt! Det bästa som finns är att få hem en hög nagellack!



Mrs Data! Säg inte så... Jag har det blå och det vita också...



Liza! Ja, det är en trevlig bronsfärg, det är det.



Cactus!Ja, det är ett okej prs det tycker jag med. Man får alla fall en fullstor flaska till skillnad från Depend eller IsaDora.



Marie-Louise! Ja, det är det! Perfekt för brytningen mellan sommar och höst, tycker jag.



Emma! Ja, det är precis vad det är. Okejfint med plus i kanten.



Veronica! Ja, lack verkar vara oberäkneliga i formula. Många gånger har man läst att det ska vara så himla bra formula på ett lack och så får man hem kladd. Men thinner kan ju rädda rätt mycket. :D



Liza! Hoppas du kommer tycka om det.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-20 14:57:49

Jag köpte det blåa och vita från den här kollektion. Trevliga layeringlack men inget som jag tror att jag skulel vilja använda själv. De är ganksa skira. Komemr faktiskt inte ihåg om jag köpte detta lack eller inte men det ser riktigt snyggt ut i alla fall.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-20 16:02:45

Ja det kommer jag att göra, säkert!!!

gillar ju sådana färger som sagt.

Postat av: CC
Publicerad 2011-08-20 19:03:31

Jättesnyggt!! är inte på H&M så ofta så missat detta helt..

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-20 23:28:27

som jag sa ! kommer gilla detta lack

oo såå fint det är gnistrar på naglarna....

tittar nu på de nymålade

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:38:19

Jag hoppade över den här nyansen, men har det blå och vita. Båda ligger fortfarande inplastade, bara för att de är så oinspirerande.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-22 06:37:25

Lina! Jag köpte alla tre. Det här är nog bäst.



CC! Ja, den här var helt okej.



Liza! Vad roligt att du gillar det!



Chaosophia! Min vita ligger inplastad men den blå swatchade jag alla fall över ett annat lack. Det var rätt blaha blaha.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-08-24 13:03:25

Har stått och hållit i detta flera gånger och bara älskat färgen, men låtit bli det med tanke på den usla formula HMs sommarlack brukar ha.. men nu slår jag nog till om jag hittar det nånstans. Det är så höstfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 15:42:09

Mona! Den är faktiskt inte så tokig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela