Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Silver

Publicerad 2011-08-24 15:43:00 i Naglar - holografiska lack,


Ett helt fantastiskt silverfärgat hololack är Glitter Gals Silver. Det är verkligen gnistrande. Här ser ni två lager av det en dag med lite halvdan sol. Det är ändå spektakulärt vackert och kastar regnbågar omkring sig som om det gällde livet. I mer kraftfullt solsken en högsommardag skulle man nästan bli bländad. :D 

Visst är det fint! Man kan verkligen göra hololack i Australien, så är det bara. Synd att det ska vara så dyrt att beställa bara, annars skulle jag ha alla. I dagsläget har jag kanske 14-15 av Glitter Gals lack och jag kan lätt tänka mig flera om jag skulle få lite extra pengar någon gång.


Japp, bildspam, men det är förtjänt av det. Det blev rätt okej bilder på det också. Även de suddiga fyller sin funktion. ;D

Visst är det vackert!

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-24 17:44:39

Hur snyggt som helst! 14-15 är väldigt bra jobbat ändå, jag har inte ett enda och är gräsligt avundsjuk ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 19:45:44

Cactus! Jag har ju samlat lack i princip hela mitt liv, kort uppehåll på några år mellan 2005-2007. Beställt internationellt har jag gjort sedan 2007. Jag har alltså haft flera år på mig... :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-24 20:32:45

Det är snyggt! Tråkigt nog tror jag att jag börjar ledsna lite på holosar (?!), för det krävs verkligen att de ska vara speciella med udda färger eller något för att jag ska lockas av dem. Typ det vita!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-24 20:53:03

Gud vad många fina hololack du visar! Det är hemskt, jag kommer bli så fattig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 21:01:02

Chaosophia! Tröttna? Jo, jag kan förstå det faktiskt. Jag är dock sjukt svag för holo fortfarande även om ingen kan behöva så många silverholosar som jag har. Fast alla är ju lite olika.

Samma sak kan ju inträda även vad gäller andra färger som man får se mycket av under en period. Jag har t.ex svårt att älska blurple efter alla OPI-lack i den färgen som kom 2007-2009. Eller svårt... Jag ledsnade lite ett tag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-24 21:02:22

Emma! Inte då. Du behöver inga fler i silver, du har ju OMG!.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-24 22:53:31

Åh, superfint!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-08-24 23:26:21

"...kastar regnbågar omkring sig som om det gällde livet..." Så underbart skrivet! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-25 06:36:38

Honi! Ja, det är det!



Katrin! Hehe, ja, och det är sant!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-26 00:09:42

Jag gillar inte att ledsna på saker och ting. Ungefär som att lyssna sönder en favoritlåt, fast med nagellack? Titta sönder en färg, och det dröjer rätt länge innan jag ens vill se den bäras på kassörskan på ICA i ens fem sekunder... Jag tycker det är sorgligt, för lacken har egentligen inte gjort mig något illa. :( Nu blev jag lite ledsen på riktigt! Undrar om jag är sjukt övertrött eller något...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela