Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Dynasty

Publicerad 2011-08-14 20:43:00 i Naglar i rött,


Dynasty är ett av de 50 glitterlack som China Glaze släppte förra våren. När jag köpte det trodde jag det var en mycket mer dammig rosaröd färg med prismatiska glitter i men det visade sig vara en mer mörkröd bas. Eller röd-röd. Det är en lite bruntonad röd dessutom. Inte alls vad jag väntat mig. Annars är konceptet som de andra lacken i kollektionen. En färgad bas, prismatiska, ganska stora, glitter som kräver minst två eller tre lager Seche Vite för att få den glossiga och släta ytan man vill ha. Det här lacket klarade att täcka nageln bra på två lager. Det är inte min favorit men det är inget direkt fel på det heller. Helt okej.

Vad tycker ni om China Glaze glitterkollektion? Har ni lack från den och i så fall vilka? Min favorit är Atlantis men jag har långt ifrån alla.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-14 21:05:06

Jag har bara Shooting star än så länge men jag är sugen på flera stycken av de andra, Atlantis bland annat. Men det finns alltid så mycket annat som lockar så de har inte ens letat sig in på önskelistan än, ligger bara bak i huvudet och väntar på att obegränsade ekonomiska tillgångar :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-14 21:08:11

Jag tycker det ser vackert ut. Jag har inte ett enda dock, de ser ut att vara vidriga att ta bort...?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-14 21:14:16

Jag tror jag har tre; Atlantis, Meteor Shower och Nova. Gillar alla tre även om de inte är några favoriter bland glitterlacken. Skulle absolut kunna tänka mig några fler, såsom detta till exempel.

Postat av: Annie
Publicerad 2011-08-14 21:37:18

Jag tycker att den ser riktigt blingig och härlig ut!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-14 21:39:46

Det ser väldigt fint ut! Jag har faktiskt inte ett enda lack från glitterkollektionen..

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-08-14 22:01:03

Jag köpte Atlantis men trivs inte med glitterlack generellt så det fick fortsätta vidare till någon där det skulle komma mer till anvädning... Däremot när jag ser bilder på glitterlack på andra tycker jag det är jättesnyggt, t ex som detta! Men på mig, nej...

Postat av: Lina
Publicerad 2011-08-14 22:27:06

Ohh vad glittrig, älskar holgrafiskt glitter! Måste nog spana in den där.....

Postat av: Anja
Publicerad 2011-08-14 23:03:36

Hejsan! När jag försöker söka i sökrutan längst ner på sidan får jag upp ett felmeddelade från Google, jag vet inte om det är nåt fel på min dator eller om det här problemet drabbar fler? Jag använder Google Crome som web-läsare men jag vet inte om det kan påverka? Jag vill gärna använda sökrutan då jag vill söka på märken i bloggen.

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-08-14 23:42:01

Har samma problem som Anja.



Jag har inte koll på hur många jag har från den kollektionen. 10 kanske. Detta var inte heller vad jag trodde att det skulle vara, men jag blev glatt överraskad när jag fick det på nageln. Jag älskade det!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-08-15 00:08:53

Mycket fint! Jag har faktiskt inget av glitterlacken från CG. Hmm- jag måste nog ändra på det. Är de bökiga att ta bort?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-15 00:30:12

Jag har bara Atlantis än så länge. Fick till och med hem det i veckan.. Den här måste dock också få komma hem till mig! Det är sällan jag ser just röda glitterlack, och jag blir sugen varje gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-15 06:32:07

Cactus!Ja, man kan ju inte skaffa alla lack på en gång.



Emma! Jag tycker ju inte att glitter är så hemskt. Det är inte jättelätt att ta bort men hur jobbigt det känns är ju alltid subjektivt. Det tat inte tio minuter men kanske tre?



Nailtastic! Meteor Showe och Atlantis har jag med. MS är ingen favorit men andra gången jag rovade Atlantis upptäckte jag dess storhet. Resten är fina men inte så att jag blir andlös.



Annie! Det är det!



Roxcat! Är du speciellt förtjust i glitterlack? Det är du inte, va?



Makeupoholic! Nej, det där är väldigt olika hur man trivs i glitter. För mig är glittret i sig inte ett problem men vissa lack känns ändå inte bra.



Lina! Ja, hela kollektionen är ju fylld med liknande lack.



Anja! JAg vet, det är ett problem jag varit i kontakt med blogg.se om men de bara säger att det är så till nästa uppdatering av plattformen (tydligen hela blogg.se) om man inte själv ändrar i koden, och det kan inte jag. Får jag hjälp med det av någon som kan så kanske det kan ordnas men annars är det nog tyvärr så att vi får vänta på att blogg.se fixar det.



Sarah! Ja, jag blev kanske inte heller besviken, men förvånad.



Veronica! Jag vet inte vad du tycker är bökigt men det är klart, det tar några minuter, kanske tre-fyra, att ta bort det.



Chaosophia! Atlantis är vackrast. Absolut.



Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-15 07:47:44

Jag har inte så långa från kollektionen, kan komma på 3 nu i minnet, men ett av mina absoluta favoritlack är Mahogenie (?) Har du det?

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-08-15 09:33:31

Alltså, jag älskar ju egentligen allt som glittrar, men då jag blir lite lätt uttråkad av att ta bort glitterlack så har det blivit att jag har hållt mig ifrån dem. Men jag borde nog våga mig på lite mer glitter ändå, kör man med layering är det ju ofta inte alls lika farligt att få bort från naglarna.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-08-15 09:41:10

Det där ser ju jättefint ut. Har inte heller många från kollektionen, Atlantis, Techno, Treasure Chest. Vill gärna köpa fler men säger som dom andra, det har inte blivit av och det finns så mycket annat att köpa.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-08-15 12:25:27

Jag älskar glitter och tycker inte det är så farligt att ta bort dem med foliemetoden. Jag har Atlantis, Cosmic, Dreamsicle, Medallion, Meteor Shower, Nova och Techno från glitterkollektionen. Medallion och Dreamsicle är mina favoriter, de är underbara! Cosmic och Meteor Shower var stora besvikelser eftersom glittret drunknar i de mörka lacken. (Vill någon se swatchar på de jag inte har visat på bloggen än är det bara att säga till.)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-15 15:51:09

Kajalen! Mahoganie vill jag ha. Den och den orangefärgade står på önskelistan!



Roxcat! Jag tycker inte alla glitter är så farliga faktiskt.



Pamsan! Det finns så mycket man vill ha. Så är det.



Nageldraken! Jag tycker intem an behöver foliemetoden, den är ju jobbigare i sig än att ta bort med vanlig remover.

Cosmic, Meteor Shower och Medallion har jag med. Dreamsicle vill jag ha.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela