Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aquarius & Turf

Publicerad 2011-08-20 11:16:22 i Emmas FOTD 2011,

Till sommarnaglar passar det ju bra med sommarsmink, här kommer min sminkning frän förra lördagen. Min tanke var att jag skulle göra likadant som när jag hade Wild Mango på ögonlocket och Citrus Soda under ögat, fast med turkosa Aquarius på ögonlocket och en kallare grön under ögat. Skuggorna blev rätt bra tycker jag, men jag hade galet bråttom och således blev eyelinern bedrövlig. Jag visste att det blev hemsk, det hade såklart gått att rätta till, men jag hade faktiskt inte tiden, jag skulle på tjejmiddag och blev hämtad av en kompis och hade jag ställt mig med att rätta till eyelinern hade det varit kört, då hade jag blivit så sen att ingen skjuts i världen hade väntat. Vi får leva med den hackiga eyelinern alltså, jag ska sluta tjata om den nu. Nu ska jag istället tjata lite om bilderna. De är inte så bra, bråttom ni vet. Jag hann faktisht inte fota alls hemma, så kameran fick följa med och så fotade jag hemma hos kompisen. Det var kasst ljus, men det får duga. Hade ingen lust att stå mitt bland alla människor och försöka fota mitt smink, man framstår som en aning narcissistisk då...

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20 och Everday Minerals Intensive Medium

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize Dainty

 

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas:Too Faced Shadow Insurance och GOSH Love That Beige!

Ögonskuggor: Make Up Store M/S Aquarius och Taylor Made Minerals Turf

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: svart från Max Factor

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Whispies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Bas för sminket är Shadow Insurance på ögonlocket och Love That Beige under ögat. På ögonlocket har ni Aquarius och under ögat Turf, båda två kanonskuggor. Resten är väl ganska uppenbart. Jag börjar bli hungrig, har inte ätit frukost än, så jag ska dra mig tillbaka från datorn en stund. En skön helg önskar jag er alla läsare!

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2011-08-20 13:27:52

SNYGG MAKE PÅ SNYGG TJEJ !!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-20 13:48:33

Jättevackert, Emma! Inte är bilderna dåliga heller och eyelinern är nog värre i dina ögon än i mina, om vi säger så- Jag tycker du ser lika strålande ut som du brukar göra. Jag är så glad att jag ick tag i världens vackraste och roligaste och bästa medbloggerska! ♥

Postat av: Zizzie
Publicerad 2011-08-20 14:52:39

Underbara färger. Synd att du inte blev riktigt nöjd med eyelinern men jag tycker det ser riktigt bra ut iaf :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-08-20 15:24:22

Kanonfint! Eyeliner ser precis lika perfekt ut som vanligt tycker jag :)

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-08-20 16:23:13

Supertjusigt! Gillar kontrasterna och de två olika turkosa! :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-08-20 16:52:02

Riktigt fint!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-08-20 17:02:51

otroligt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 17:38:15

Liza: Haha, tack:)



Sminkan: Hmm, jag vet inte, jag tycker inte de blev så bra men okej då. Däremot är eyelinern inte bra. Det är censur dör det verkligen syntes hur jävla ojämt det blev. Dessutom har jag eyeliner i ögat, fick det på linserna, svor och blinkade men fick inte bort allt. Borde så klart tagit ut linserna och sköljt dem men hann bara inte. Kunde dock inte skriva det i inlägget för jag hade ju redan gnällt så mycket. Kul att du gillar i alla fall. och tack! Jag har tur som får vara med hos den underbaraste bloggerskan!;)



Zizzie: Tack! Ja kanske det, men så går det när man powernappar istället för att sätta igång med sminket...



Kerstin: Tack! Det är den inte, men det är ju bra om det ser så ut:)



Karusell: Tack! Ja jag tycker också de är fina mot varandra...



Josephine: Tack snälla du!



Sanna: Tack sötis!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-08-20 18:41:25

Vackert! Du är så fin i havsfärger. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-20 21:23:17

Nailtastic: Tack! Havsfärger är fint tycker jag:)

Postat av: Honi
Publicerad 2011-08-21 09:27:09

Åh vilka härliga färger, dom komplementerar verkligen varandra! Och du är så tjusig som vanligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-21 14:18:18

Honi: Åh tack! Ja visst är de fina ihop...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-22 00:40:28

Lika snygg(/t) som vanligt! Och inte var det väl något fel på din eyeliner? :o

Postat av: Isabell
Publicerad 2011-08-22 11:59:05

Fy fasen vad snyggt! Du är sjukt fin i dessa färger! Jättesött med de matchande örhängena också :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-22 22:03:40

Chaosophia: Tack! Jo, den är hackig, men det syns inte så bra på de här bilderna, de värsta valdes bort...



Isabell: Tack så mkt:) Ja men visst blev det fint! Det är min kompis som har gjort dem:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela