Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kiki

Publicerad 2011-04-17 22:23:19 i Naglar i rosa,


Kiki är ett av de där oomtalade Zoyalacken som jag gärna vill putta ut i ljuset. Det är en härlig färg, lysrosa gränsande till neon, och det är glassfleck och egentligen är det jelly men här visar jag det över ett rosa krämlack som går i samma ton så man får inte jellykänslan. Jag har ju svårt för jelly, som ni vet, då jag är allergisk mot VNL, men jag ska försöka komma ihåg att bara swatcha det för kameran någon gång i dess sanna form. Jag tycker dock Kiki täcker förhållandevis bra så egentligen kanske inte skillnaden är så dramatisk. Den påminner om systern Sienna i täckningsförmåga.


Det är enkelt att måla med den smala penseln. Lacket är späckat med glassfleckliknande skimmer eller glitterpartiklar i silver, rosa och ljusblått. Det hela är ett snyggt om än inte helt unikt lack.

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2011-04-17 22:34:16

jag blev ju lite kär nu de ser jättefint ut :-)

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-18 08:11:44

Hmm, jag vet inte - it's rosa, it's NOT me;)!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-18 09:27:51

Åh så fint! Glad påsk i förskott till er båda :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-18 09:44:36

Det ser underbart ut! Ett lack helt i min smak. Det åker upp på önskelistan.

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-18 10:42:25

Åh , vad härligt! Rosa har aldrig varit min färg riktigt, men det där lacket blir jag sugen på.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-18 10:50:26

Härligt och lysande. Måste ha, jag som dessutom älskar jelly. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 11:17:37

Helena! Det är en antastisk färg!



Aila! Jag har också känt så förr men har sakta börjat uppskatta rosa mer och mer så nu märker jag hur samlingen exploderat i just den rosa färgavdelningen.



Kerstin! Detsamma!



Nailtastic! Ibland är det bra att påminna om gamla lack också, eller hur! ;D



NailsbyNoir! Ja, det är så underskattat av någon anledning. Tycke inte någon bloggade om det när det kom ens och efter det har det varit helt tyst om hela den här kollektionen som verkligen är grym!



Pamsan! Ja, du skulle nog älska hela kollektionen. Jelly och glassfleck.

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-18 13:51:33

Detta var bara sååå fint tycker jag!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 16:35:04

Marie-Louise! Det är en väldigt iögonfallande och läcker rosa!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-18 20:00:10

Det här ser väldigt lockande ut, så vacker rosa nyans!

Postat av: evelina carlson
Publicerad 2011-04-18 21:55:50

åh vilken underbar färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-18 22:11:26

Roxcat! Ja, Zoya gör grymma rosa! Den här är som en glittrande version av min favorit Lola. :D



Evelina! Ja, den är grann!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-19 07:59:02

Kiki är skitsnygg, och hade varit favoritlacket genom min lite yngre uppväxt, det är något som är säkert! Numera tror jag att det är lite för rosa för att jag skulle trivas med det, men snyggt är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela