Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kieko

Publicerad 2011-04-29 11:00:00 i Naglar i lila,


Zoya släppte ju som vanligt två kollektioner till sommaren, en med skimmerlack, Sunshine, och en med krämlack, Summertime. Sumemrtime utmärker sig med att ha lite dovare färger än man förväntar sig i en sommarkollektion och det gillar jag. Det gör lacken mindre "tidsbestämda" och dessutom sticker de ut lite mot andra sommarkollektioner. Det är dock inte världens mest unika nyanser kollektionen bjuder på. Där hade man kunnat tänka sig att Zoya kunnat vara mer innovativa. Lacken är dock generellt sett mycket bra att måla me, de flesta täcker med två lager och de är glansiga och fina på nageln.


Kieko är en rödtonad lila. Den påminner om något av de lila lacken i Nubars Cleopatra-kollektion. Jag är väldigt svag för den här typen av rödlila och när ett dessutom är glossigt och fint och ganska lättmålat, som detta, är jag nöjd. Jag målade tre lager av detta för precis som Sooki i samma kollektion så balanserar det mellan att vara ett krämlack och ett jelly.

Visst är det en attraktiv lila! Det roliga är att jag faktiskt fallit för alla tre lila eller de två lila och det lilarosa, vilket ni vill. Areej, Mira och det här är definitivt värda att äga. Skulle jag plocka tre ur kollektionen vore det nog ändå Tamsen, Mira och detta, men jag skulle ha svårt att släppa Areej. Tur att jag sluppit välja och har alla!

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-29 11:48:06

Den var en mycket snygg färg!!!

Postat av: konadgirl
Publicerad 2011-04-29 12:29:51

Its very important that on nail color looks like in bottle, this time its perfect! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-04-29 14:35:18

Jag är så förtjust i sånna lack, har flera stycken liknande...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-29 15:12:27

Marie-Louise! Den är rätt fin, det tycker jag med!



Konadgirl! Yes, it is perfect!



Ninni! Ja, den är vacker!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-29 17:59:40

Så fint, vill ha!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-29 19:03:57

Jag har ju funnit att just rödbaserade lila krämlack inte riktigt är min grej och det gäller även detta. Är däremot lite nyfiken på det blå från den här kollektionen. För visst fanns det väl ett blått?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-29 19:07:56

Maja! Ja, de tär jättefint!



Nailtastic! Vi är helt olika där med andra ord. Jag älskar Cowgirl Up-lila både i skimmer och kräm. Sen vill jag ha kalla ljuslila för annars smälter det ihop för mycket med min hud.



Det finns ett blått, Breezi. Det var nog först att testas men jag har inte publicerat det än... :D



Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-30 10:01:04

Tack för att jag fick det bekräftat att det är värt att köpa. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-30 10:59:37

Chaosophia! Ja, det är verkligen snyggt och bra!

Postat av: Carina
Publicerad 2011-05-01 22:23:46

Vilket läckert lack! Den där färgen gillade jag starkt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-05-02 20:20:51

Carina! Det är verkligen fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela