Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Avril

Publicerad 2011-04-08 08:26:00 i Naglar i rosa,


I april måste man ju visa Avril. Gammalrosa med lite aprikos i. En oerhört mjuk färg. Så feminin, så romantisk. Avril är verkligen ett unikt lack i min samling men trots att färgen kanske inte kan kallas för en favorit så måste jag säga att jag gillar!


Pudrig skulle jag kalla den. Den får mig att tänka på ballerinans sidenskimrande lilla sko med sidenband upp längs vristen. Här ser ni tre lager av lacket och det fungerade bra att få det att torka med ett lager Seche Vite. Ett lack som förtjänar lite uppmärksamhet trots att det är gammalt.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-08 08:58:46

Ballerinarosa! Jag såg bilderna innan jag läste något av det du skrivit, och kom plötsligt ihåg en söt liten ballerinainspirerad dräkt jag fick att ha på gymnastiken när jag gick i första klass... Åhhh...



En av de snyggare, diskreta färgerna jag sett på riktigt länge. Gissar dock att även detta skulle skära sig rejält mot min hudton..

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-08 09:21:47

Ballerinasko var verkligen den perfekta beskrivningen! Väldigt söt färg :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-08 10:18:38

Verkligen en söt och romantisk färg! Inte ett lack som skulle bli en favorit i min samling, men jag skulle absolut kunna uppskatta det ändå.

Postat av: bella
Publicerad 2011-04-08 10:19:06

Jättefin färg!

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-04-08 13:55:06

Den var kjempelekker! Lurer på om den ligner på Essie Not Just A Pretty Face? Jeg trenger en slik farge, for Essie sitter så dårlig på neglene mine.

Postat av: Nail Polish Junkie
Publicerad 2011-04-08 16:26:44

Riktigt söt färg:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-08 16:41:52

Det ser väldigt mjukt och fint ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-08 17:14:42

Chaosophia! Jag tycker också det är en av de snyggare diskreta nyanserna och tror inte alls den skulle skära sig så farligt. :D



Annie! Ja, den är så söt och lätt i färgen!



Nailtastic! Ja, samma för mig!



Bella! Ja, den är ljuvlig!



Solveig! Jag vet inte hur Essielacket ser ut så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.



NailPolishJunkie! Ja, den är det!



Roxcat! Ja, det tycker jag med!

Postat av: Nailspotting
Publicerad 2011-04-08 20:07:08

Nu är jag ju inte så förtjust i Zoya men jag är på jakt efter det perfekta rosa lacket så det kanske är värt att prova detta?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-09 09:49:21

Nailspotting! Synd att du inte gillar Zoya. Det är mitt favoritmärke tillsammans med Nubar och China Glaze.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela