Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Savita Coppersville

Publicerad 2011-04-09 09:53:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Ännu ett lack jag borde visat i höstas men glömde publicera. Savita Coppersville är ett underbart kopparbrunt skimmerlack som verkligen är attraktivt trots att det är brunt, om ni förstår hur jag menar, förmodligen för att det är så pass skimrigt. 


Härligt mellanbrunt, som chokladkola, med massor, massor, massor av skimmer. Två lager täcker perfekt och det torkar bra. Inga problem med formulan, den är lagom tunn och lättmanövrerad och flyter ut bra på nageln. Utmärkt! Jag är riktigt förtjust i det här lacket! Ett riktigt fint brunt! En skön värme i det. Perfekt på hösten  tycker jag och jag bar det i typ september om ni undrar.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-04-09 10:24:05

Känns som att det har samma finish som Emerald. Jag gillade den finishen. Mjuk

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-09 10:41:04

Det här var en riktigt fin brun! Mjuk och gosig liksom. Får mig att vilja ligga under en pläd i soffan och äta chokladkola.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-09 11:06:51

Som skimmrande kaffe (finns sånt;)?)

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-04-09 11:56:27

Brunt skimmer är verkligen klassiskt tycker jag! Jag gillar verkligen brunt i största allmänhet. Nubar chocolate truffles använts flitigt här hemma på både mig och mamma, mormor och kompisar. :)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-09 13:33:24

Väldigt vackert, även fast det känns lite höstigt kanske. Vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-09 16:04:01

kajalen! Ja, ett jättefint skimmer är det!



Nailtastic! Ja, den är så vacker!



Aila! Haha, låter himla flott tycker jag, om än inte så gott kanske.



NailsbyBellan! jag gillar brunt mer i teorin än praktiken men det här är riktigt trevligt.



Maja! Ja, väldigt höstigt, men vad sjutton, det ska väl inte behöva ligga i vänt ett helt år. :D

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-09 18:33:51

Detta var riktigt läcker tycker jag.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-09 18:35:33

Jag gillar't! Riktigt mycket också.. Finns alldeles för få bruna lack som verkligen ser bra ut på nageln. Eller i flaskan heller för den delen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-10 07:37:32

Marie-Louise! Ja, den är riktigt fin!



Chaosophia! Så sant!

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2011-04-10 19:24:56

Åh underbart, vart är den köpt? Får lust att bara äta upp lacket ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-10 21:00:52

Carro! Från 8ty8 har jag köpt det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela