Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nya lack

Publicerad 2011-04-19 07:42:47 i Nytt till lacklådan!,


Jag har ju glömt visa vad jag fick på posten samma dag som jag åkte på min lilla semester. Jag hade beställt Zoyas sommarkollektioner Summertime och Sunshine samt deras tre matta lack i special utgåva. Otroligt fina färger på allihop! Jag beställer mina Zoya-lack på eBay från en säker och bra säljare som heter Cindy. Ni hittar henne på eBay store Le Polish Boutique och hon har även en hel del annat spännande. Jag skriver ut det rätt ofta, jag vet det, men det är för att många inte vet var de kan köpa Zoya. De andra lackmärkena är ju lätta att hitta hos olika e-tailers och säljare.

Förutom alla dessa vackra Zoyalack kom även en riktig överraskning. Jag har fått mail från Nubars PR-ansvarig förr inför de kolektionssläpp jag har fått av dem. Jag har fått flera, vilkt ja gär glad över, men inte alla. Nubar är förresten det enda märket som skickar samples till mig. China Glaze som enda undantag och bara en gång. Samma situation har alla fall uppstått nu som den gången China Glaze överraskande mg. Jag trodde inte jag skulle få Spring Gardens så jag hade redan köpt hela kollektionen på eBay men de hade inte kommit fram än när jag åkte till landet. Däremot kom ett paket från Nail Shop med alla lacken i! Vilken lycka! Jag älskar ju Nubar hett och innerligt. Det är Nubar som enligt mig har den högsta kvaliteten och bästa formulan. Mina topp tre favoritmärken på lack är Nubar, Zoya och China Glaze och av lite olika anledningar. Nubar är bäst vad gäller egenskaper, Zoya har snyggast skimmer och bäst pensel och China Glaze bredaste färgspannet.

Hur som helst, Nubars Spring Garden kom alltså, och när jag kommer hem från semestern har säkert mina eBay-inköpta Spring Garden också dykt upp. Vem vet, vi kanske gör som med jullacken från China Glaze där jag också köpt många och sen fick dem i PR-syfte helt ur det blå. Då hade vi en utlottning av några lack. Vi får se, om mamma vill ha mina ebayade lack kanske vi löser det så istället. Håll ändå ögonen öppna om några veckor för jag tror det kan bli några lack till utlottning alla fall. Tvivlar på att hon vill ha alla.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-19 07:51:32

Ooh, vad skoj! Inte så konstigt att Blueberry Glaze fick stanna hemma. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 08:00:08

Chosophia! Nej, det är väl inte det. Jag glömde dock även det lack jag tänkte bära till påsk. Fast det gör inget, jag har ju ändå att välja bland!

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-19 08:31:26

fina färger

Postat av: delinda
Publicerad 2011-04-19 08:56:02

åh så många fina färger!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-04-19 08:57:37

Måste ge Crystal en ny chans. Sunshine ser ju så fina ut!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-19 09:07:31

Åh, vad avis jag är!!! Är så sugen på Sunshine-lacken!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-19 09:08:36

Se där ja! Fler lack till otestathögen. :D Visst är Sunshine galet vacker? Jag är överförtjust. Ska bli kul att se swatches på de övriga så jag kan bestämma mig om jag ska köpa eller inte.

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-04-19 09:19:11

Vad galet, jag hoppas såklart på en utlottning, även om jag tror att din mamma säkert vill ha lacken. Det är ju så fina färger som ingen kan motstå :) Gillar också Nubar, väldigt mkt också för korken som är trevlig att hålla i och som underlättar lackningen :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-04-19 09:27:29

Måste ge Crystal en ny chans. Sunshine ser ju så fina ut!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-04-19 09:35:40

Åhh vad många fina lack!

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-04-19 09:50:48

Neej Sminkan!! Det kliar i fingrarna på mig varenda dag nu när jag läser din blogg, för du visar precis de lack jag är allra mest sugen på just nu!! Plånboken ekar tom en månad till men det första jag ska klicka hem då är definitivt Zoya Sunshine!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 10:02:13

Maja! Många skönheter är det!



delinda! Håller med!



Kajalen! Gör det! Ge det en chans en varm dag med varma händer. ;D



Nailtastic! de ser lockande ut, det tycker jag med!



Pamsan! Haha, ja, de här räknade jag in i mina 120 otestade. Men jag ska nog hinna med de flesta innan veckan är slut. Eler okej, kanske inte det, men hälften kanske?



Katrin! Ja, jag var lite snabb med klickfingret men jag ville så gärna ha dem och var så ivrig... Vi får se vad mamma säger. Hon är mer av en Zoya-dam. Gillar skimmer, du vet. Fast hennes mest använda lack är nog Nubars Fiery Red.



Lina! Ja, jag är lycklig jag!



NailsbyBellan! Ja, jag vet hur det känns. Och då ska jag försöka slita mig från Nubar och prova lite Zoya också, för din skull. :D

Postat av: Emma
Publicerad 2011-04-19 10:26:41

WOW så härligt det ser ut. Lyllos dig =)

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-19 10:40:29

Åh, vilken underbar syn, jag blir nästan lite tårögd!



Jag håller fullständigt med om Nubar och Zoya. Nubars formula är fantastisk, och det är det överlägset mest skonsamma märket om man kollar innehållsförteckningen. Och Zoyas färger är ju bara gudomliga...

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-19 11:05:40

Jag kan tipsa dem som inte vågar beställa från Ebay (som jag) om att Zoya kan köpas från www.nailderoyale.com. Har beställt där ett par gånger och det har gått jättesmidigt, fick strålande service när ett av lacken var restat.

...Just nu försöker jag att inte beställa Sunshine-kollektionen men det går inte så bra :p Och de här bilderna gör det inte lättare! Jättefina lack allihop!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 11:27:42

Emma! Ja, visst är det så.



NailsbyNoir! Bra märken att hålla högt med andra ord. ;D



Cactus! Jag har beställt från dem jag med, men det är länge sen. Då gick leveransen rätt segt och frakten var hög. Jag har mest köpt Zoya från www.beverlybeaute.com som har bra priser, snabb frakt och bra service, men de har samma fel som NdR hade förut, det tar tid innan man kan köpa de senaste kollektipnerna. Jag brukar inte ha tålamod så då blir det ebay även om det är lite dyrare. Kolla in Beverly Beute alltså, för de är också superbra och supersäkra och med leverans inom fem dagar i de flesta fall.

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-19 13:12:35

Nu väntar jag med spänning på att få se alla dessa underbara färger på dina naglar!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-19 18:02:15

Marie-Louise! Jag ska jobba på med lacken så snabbt jag bara kan!

Postat av: Linda
Publicerad 2011-04-19 19:05:42

Åh, jag gillade Sunshine-lacken! Jättebra att få lite tips på pålitliga eBay-säljare! Det tål att upprepas! =)

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-19 21:17:32

Vilka fina lack! Jag är är inte så sugen på Zoya Sunshine, men Summertime ska jag nog beställa från Ebay. Några av Nubars vårlack måste jag nog ha också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 06:58:36

Linda! Ja, jag tycker också det. Jag vill gärna framhålla dem jag handlar mycket ifrån och som är bra.



Maja! Ja, definitivt ska du ha av Nubars vårlack! De är så vackra! OCh jag tror inte du kan motstå Sunshine heller. Ett par av dem kommer du nog vilja ha. Skimret verkar ofantligt vackert i dem alla.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-20 11:54:07

Å, det var ett bra tips, de ska jag genast kolla upp! :)

Postat av: Stina
Publicerad 2011-04-20 17:38:53

Åh vad sunshine-lacken ser fina ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-24 19:27:18

Har helt missat det här inlägget eftersom jag har läst så lite bloggar. Superfina paket verkligen, och vad kul med Nubar! När kommer du hem till stan förresten?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela