Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kois&Lotuses

Publicerad 2011-04-26 20:43:00 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Sminkdags! En enkel makeup med Kois&Lotuses och The Bridges från Brite Bird. Basen är GOSH! stiftskugga och det är först Kois&Lotuses som lagts på hela ögonlocket och upp mot brynbenet. Sen är ytterdelen av ögat markerat med en brun skugga, The bridges. Highlighter är Magic Copper från Makeupcosmetics. Väldigt enkelt och ospännande. Jag älskar Brite Bird av hela mitt hjärta. Synd att Sanna inte hinner med shopen just nu men vi får hoppas att hon kommer tillbaka.

En helt annan sak ska jag också berätta. Mitt paket med China Glaze sommarkollektion ligger hos tullen. Krångel eftersom 8ty8 inte skriver ut varuvärdet. Måste ringa imorgon. Typiskt. Men förhoppningsvis hinner jag få dem nästa vecka alla fall. Första gången något från 8ty8 fastnat så men sånt är livet. Jag som swatchade järnet på semestern för att jag trodde de skulle ha hunnit komma till dess jag var tillbaka i Stockholm, det vill säga idag. Nå, jag har ju lack att bära ändå så jag klarar mig ju. ;D 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-04-26 21:33:41

Störigt med tullen! Sminkningen är kanonfin! Jag är ständigt korallsugen såhär års!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-26 23:55:26

Kerstin! Äsch, tullen är inräknad vid beställning, men surt med den extra fördröjningen.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-04-27 08:21:52

Mitt paket från 8ty8 innehållande 83 lack (bla Island escape) fastnade också :( Det kom till ICA igår dock så min make var en darling och hämtade ut det :) Ikväll när jag landar hemma blir det lackuppackning delux

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-27 08:52:27

Kajalen! Ja, om jag åtminstone fått en avi och kunnat hämta dem och betala men nej. Det är så krångligt när man måste ringa och hålla på...

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-27 21:53:20

Jättevackert! Vad jobbigt med paketet..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-28 16:18:37

Roxcat! Ja, jag känner mig lite deppig över det.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-04-28 18:21:50

jättefint!

stort hjärta till dej!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-29 17:58:44

Kul med smink! Och håller med dig om Brite Bird, väldigt trist att Sanna inte hinner med, men vi får vara glada för alla de fina skuggor vi redan har från märket:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-29 19:09:54

Sanna! Hjärta tillbaka!



Emma! Sant, det får vi verkligen vara!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela